Reklama

DlaHandlu.pl – wiadomości handlowe, FMCG, ecommerce, franczyza, sieci handlowe

Nowa wersja usługi Google Pay pozwoli na otwieranie kont bankowych

Nowa wersja usługi Google Pay, którą koncern oddał do użytku w USA, oprócz płatności zbliżeniowych i wykonywania przelewów osobistych, od przyszłego roku pozwoli także na otwieranie kont bankowych z Citigroup oraz 10 innymi bankami - informuje agencja Reutera.
Reklama

Nowa wersja Google Pay umożliwia przeszukiwanie listy transakcji, wykonywanie przelewów do grup osób oraz przeglądanie danych analitycznych o wydatkach. Program pozwala takze korzystać z promocji typu cashback oferowanych przez partnerów usługi, takich jak m.in. Burger King - pisze Reuters.

Google będzie pobierało prowizję od dystrybucji ofert promocyjnych partnerów, co - jak zaznacza agencja - pozwoli koncernowi na stworzenie nowego strumienia przychodów. Przedstawiciele spółki z Mountain View podkreślili zarazem, że transakcje dokonywane przez Google Pay nie będą miały wpływu na treść reklam widocznych dla użytkowników w innych usługach firmy.

Reuters ocenia, że nowa wersja usługi Google Pay w USA stawia ją w jednym szeregu z aplikacją oferowaną przez Google w Indiach, gdzie płatności cyfrowe są standardem. Jednocześnie pojawienie się tego rodzaju oferty na rynku amerykańskim sprawia, że globalna rywalizacja w dziedzinie płatności cyfrowych pomiędzy gigantami technologicznymi przybierze na sile, podobnie jak wyścig o dostęp do jak największej ilości danych finansowych o użytkownikach.

Obecnie z usługi Google Pay w 30 krajach korzysta ok. 150 mln osób. Według nadzorującego dział płatności cyfrowych Google'a Caesara Sengupty, celem firmy jest "stworzenie uniwersalnej aplikacji oferującej użytkownikom więcej korzyści, a zarazem kontroli nad ich finansami".

Własne usługi płatności cyfrowych oferują również chiński koncern Alibaba, producenci smartfonów Apple oraz Samsung, a także znany z branży finansowej PayPal. Wszystkie te firmy w najbliższym czasie zamierzają przekształcać swoją ofertę tak, by ich usługi stały się dla użytkowników uniwersalnymi narzędziami do robienia zakupów i obsługi finansów. Spółki rywalizują ze sobą również w zakresie oferowanych mechanizmów bezpieczeństwa oraz różnorodności funkcjonalności usług - zauważa Reuters.

Obecnie nowa wersja Google Pay w USA współpracuje z ponad 100 tys. restauracji, 30 tys. stacji benzynowych oraz 400 parkomatami miejskimi - podał koncern. Od przyszłego roku program umożliwi aktywację nowych rachunków bankowych, które będą zwolnione z opłat utrzymaniowych czy odsetek debetowych. Rachunki otwierane we współpracy z Citi umożliwią użytkownikom dostęp do sieci ponad 60 tys. bankomatów. 

Reklama

Lista tagów

Zobacz komentarze (0)

Proszę podać imię
Proszę wpisać treść komentarza
Dodając komentarz, oświadczasz, że akceptujesz regulamin forum