PARTNER PORTALU

Obostrzenia powodują przekroczenie mentalnego rubikonu w firmach

Autor: EK 25 marca 2021 16:20

Obostrzenia powodują przekroczenie mentalnego rubikonu w firmach fot, Grzegorz Rudno-Rudziński

Kolejne obostrzenia powodują dla części firm przekroczenie mentalnego rubikonu – przestawienie digital sales z kanału wspierającego sprzedaż na wiodący, to konieczność podczas kolejnego lockdownu - mówi Grzegorz Rudno-Rudziński, Managing Partner w Unity Group:

Zarządy spółek e-commerce, posiadających kapitał, podczas ostatnich dwunastu miesięcy mocno przyspieszyły rozwój, czując, że to będzie ich silnik napędowy. Dotyczy to zarówno możliwości logistycznych i systemowych (np. mocno rozwinął się obszar związany z jakością opisów produktów, dużo firm dopracowało obszar niezawodności działania oraz szybkości). Dodatkowo pojawiają się sygnały z rynku, że wiele firm już wie i zapowiada, że konieczna będzie głęboka restrukturyzacja biznesu. Natomiast te firmy, który posiadały dług cyfrowy w obszarze e-commerce, poświęciły ostatni rok na nadrabianie zaległości. Te wysiłki okupione były dużymi wydatkami inwestycyjnymi, czasem i często poświęceniem.

Z drugiej strony po rozmowach z dużymi klientami wiemy, że kolejna fala zamknięć dla wielu może być dobiciem mentalnym. Mimo większych możliwości w obszarze cyfrowym niż rok temu, wszyscy coraz bardziej jesteśmy zmęczeni kolejnymi restrykcjami. Od wybuchu pandemii dużo sprawniej poruszamy się w świecie cyfrowym, a pewne czynności wykonywane w nowych realiach stały się już nawykami – z tego punktu widzenia może być prościej przetrwać trzeci lockdown - wskazuje prezes Unity Group.

- Kolejne obostrzenia znów uderzą w tych, którzy większość czy całą swoją sprzedaż realizują tradycyjnie, bo limity dotyczące liczby osób na mkw. wpłyną na liczbę dokonywanych zakupów. Więksi gracze przeniosą środek ciężkości do online, zatem odczują kolejne restrykcje dużo słabiej - mówi Katarzyna Iwanich, prezes Insightland z grupy Hexe Capital. I dodaje: Po lutowym wahnięciu w dół, znów zaobserwujemy wzrost transakcji online i to w sieci handel będzie próbował odrabiać straty wywołane zamknięciem punktów stacjonarnych. Natomiast samo posiadanie e-sklepu nie zapewni sprzedawcom spokoju czy płynności działania. Handel w sieci to złożony proces, wymagający nie tylko uwagi, ale i inwestycji w odpowiednią promocję i ekspozycję marki oraz sprzedawanych produktów.

 

 

Podobał się artykuł? Podziel się!






BĄDŹ NA BIEŻĄCO


OGŁOSZENIA

Ilość aktualnych ofert: 9865
Ilość aktualnych ofert: 488070

POLECANE OFERTY

SZUKAJ OBIEKTÓW KONFERENCYJNYCH

Wyszukiwanie zaawansowane
  • Max

    3,99

  • Śr

    3,15

  • Min

    2,79

ProduktySklepyRegiony


Drogi Użytkowniku!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych możemy przetwarzać Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. O celach tego przetwarzania zostaniesz odrębnie poinformowany w celu uzyskania na to Twojej zgody. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane dodatkowo jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.