Reklama
Partner portalu

DlaHandlu.pl – wiadomości handlowe, FMCG, ecommerce, franczyza, sieci handlowe

Obraz oddziaływania e-handlu na środowisko nie jest spójny

W Polsce pilna obecnie staje się sprawa recyklingu zużytych opakowań plastikowych, gdyż w lipcu 2021 r. mija termin, w którym państwa Unii Europejskiej zobowiązane są wprowadzić w życie tzw. dyrektywę “Single-Use Plastics” - mówi serwisowi portalspozywczy.pl Urszula Kłosiewicz-Górecka z Zespołu Foresightu Gospodarczego w Polskim Instytucie Ekonomicznym.
Reklama
  • Poszczególne sieci handlowe testują ekologiczne opakowania mające na celu eliminację z obrotu plastikowych opakowań.
  • Coraz więcej sklepów inwestuje w odnawialne źródła energii.
  • Rosnące zainteresowanie konsumentów e-handlem stwarza nadzieję, że ten kanał sprzedaży daje nowe możliwości ochrony środowiska naturalnego.

- Dyrektywa “Single-Use Plastics” zakłada recykling 77 proc. opakowań plastikowych w 2025 r. i aż 90 proc. w 2029 r. Tymczasem Polska jest w tej sprawie na szarym europejskim końcu, chociaż handel podejmuje różne działania proekologiczne - mówi serwisowi portalspozywczy.pl Urszula Kłosiewicz-Górecka z Zespołu Foresightu Gospodarczego w Polskim Instytucie Ekonomicznym.

- Poszczególne sieci handlowe testują ekologiczne opakowania np. na warzywa i owoce, mające na celu eliminację z obrotu plastikowych opakowań. Wprowadzane są torby wielokrotnego użytku na zakupy, oznaczone certyfikatem Blue Angel, które wykonano z materiałów w 80 proc. pochodzących z recyclingu i które w 100 proc. nadają się do przetworzenia ponownie - tłumaczy.

  - Coraz więcej firm handlowych inwestuje również w odnawialne źródła energii i jest wyposażonych w instalacje fotowoltaiczne. Poszukuje się też nowych możliwości ochrony środowiska, wykorzystując nowoczesną technikę, pozwalającą ograniczać emisję dwutlenku węgla - dodaje.

Jednocześnie zaznacza, że obraz oddziaływania e-handlu na środowisko nie jest spójny.

- Dane z raportu ,,Green Generation” pokazują, że kupujący w sieci są bardziej zainteresowani ekologią i świadomi potrzeby ochrony środowiska niż pozostali konsumenci. Część klientów e-commerce jest nawet w stanie zaakceptować pewne ”niedogodności” w imię ekologicznych zakupów i przesyłek. Dostrzegają bowiem wiele nieekologicznych działań e-handlu, jak: używanie folii do pakowania przesyłek, pakowanie produktów spożywczych w woreczki foliowe i reklamówki, pakowanie małych produktów w duże paczki i używanie nie ekologicznych wypełniaczy czy brak opcji odbioru przesyłki w dedykowanym punkcie - podkreśla ekspertka.

Całość na portalspozywczy.pl

Reklama

Lista tagów

Zobacz komentarze (0)

Proszę podać imię
Proszę wpisać treść komentarza
Dodając komentarz, oświadczasz, że akceptujesz regulamin forum