PARTNER PORTALU

Obraz oddziaływania e-handlu na środowisko nie jest spójny

www.portalspozywczy.pl 29 czerwca 2021 15:11

W Polsce pilna obecnie staje się sprawa recyklingu zużytych opakowań plastikowych, gdyż w lipcu 2021 r. mija termin, w którym państwa Unii Europejskiej zobowiązane są wprowadzić w życie tzw. dyrektywę “Single-Use Plastics” - mówi serwisowi portalspozywczy.pl Urszula Kłosiewicz-Górecka z Zespołu Foresightu Gospodarczego w Polskim Instytucie Ekonomicznym.

  • Poszczególne sieci handlowe testują ekologiczne opakowania mające na celu eliminację z obrotu plastikowych opakowań.
  • Coraz więcej sklepów inwestuje w odnawialne źródła energii.
  • Rosnące zainteresowanie konsumentów e-handlem stwarza nadzieję, że ten kanał sprzedaży daje nowe możliwości ochrony środowiska naturalnego.

- Dyrektywa “Single-Use Plastics” zakłada recykling 77 proc. opakowań plastikowych w 2025 r. i aż 90 proc. w 2029 r. Tymczasem Polska jest w tej sprawie na szarym europejskim końcu, chociaż handel podejmuje różne działania proekologiczne - mówi serwisowi portalspozywczy.pl Urszula Kłosiewicz-Górecka z Zespołu Foresightu Gospodarczego w Polskim Instytucie Ekonomicznym.

- Poszczególne sieci handlowe testują ekologiczne opakowania np. na warzywa i owoce, mające na celu eliminację z obrotu plastikowych opakowań. Wprowadzane są torby wielokrotnego użytku na zakupy, oznaczone certyfikatem Blue Angel, które wykonano z materiałów w 80 proc. pochodzących z recyclingu i które w 100 proc. nadają się do przetworzenia ponownie - tłumaczy.

  - Coraz więcej firm handlowych inwestuje również w odnawialne źródła energii i jest wyposażonych w instalacje fotowoltaiczne. Poszukuje się też nowych możliwości ochrony środowiska, wykorzystując nowoczesną technikę, pozwalającą ograniczać emisję dwutlenku węgla - dodaje.

Jednocześnie zaznacza, że obraz oddziaływania e-handlu na środowisko nie jest spójny.

- Dane z raportu ,,Green Generation” pokazują, że kupujący w sieci są bardziej zainteresowani ekologią i świadomi potrzeby ochrony środowiska niż pozostali konsumenci. Część klientów e-commerce jest nawet w stanie zaakceptować pewne ”niedogodności” w imię ekologicznych zakupów i przesyłek. Dostrzegają bowiem wiele nieekologicznych działań e-handlu, jak: używanie folii do pakowania przesyłek, pakowanie produktów spożywczych w woreczki foliowe i reklamówki, pakowanie małych produktów w duże paczki i używanie nie ekologicznych wypełniaczy czy brak opcji odbioru przesyłki w dedykowanym punkcie - podkreśla ekspertka.

Całość na portalspozywczy.pl

Podobał się artykuł? Podziel się!




BĄDŹ NA BIEŻĄCO


OGŁOSZENIA

Ilość aktualnych ofert: 9633
Ilość aktualnych ofert: 488070

POLECANE OFERTY

SZUKAJ OBIEKTÓW KONFERENCYJNYCH

Wyszukiwanie zaawansowane
  • Max

    3,78

  • Śr

    2,96

  • Min

    1,99

ProduktySklepyRegiony


Drogi Użytkowniku!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych możemy przetwarzać Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. O celach tego przetwarzania zostaniesz odrębnie poinformowany w celu uzyskania na to Twojej zgody. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane dodatkowo jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.