OEX: Platformy marketplace będą miały coraz większe znaczenie w rozwijaniu sprzedaży online

Autor: dlahandlu.pl 16 czerwca 2020 14:08

OEX: Platformy marketplace będą miały coraz większe znaczenie w rozwijaniu sprzedaży online Marketplace to przyszłość, fot. Shutterstock

Pandemia zmieniła zachowania konsumentów. Izolacja i ograniczone możliwości zakupów w tradycyjnych sklepach skłoniły wielu ludzi do korzystania z zakupów online z dostawą do domu. Wiele osób w tym czasie dokonało zakupu online po raz pierwszy. - Wyniki sprzedaży e-commerce wskazują, że takie zachowania klientów się utrwalą. Jest to kolejny etap w rozwoju sprzedaży online, podobnie jak miało to miejsce po epidemii SARS, kiedy  marketplace Alibaba zyskał nowych użytkowników i pięciokrotnie zwiększył sprzedaż. Decyzje zakupowe konsumentów, którzy korzystają z kanału online są bardziej przemyślane i nie ma w nich miejsca na zakupy impulsywne, które często mają miejsce w sklepach tradycyjnych - mówi w rozmowie z portalem dlahandlu.pl Magdalena Jabłońska, prezes zarządu OEX24.com z Grupy OEX.

Największe firmy na świecie inwestują w infrastrukturę do analizy dużej ilości danych, zarządzanie łańcuchem dostaw i kontroli zapasów. Tworzą one ostateczny produkt dla klienta, który ma do wyboru tysiące ofert bez konieczności wychodzenia z domu. - W e-commerce ważna jest technologia, logistyka, magazynowanie i czas dostawy. Dlatego branża e-commerce, zarówno segment B2C jak B2B, powinna stawiać na rozwój tych elementów - wskazuje Magdalena Jabłońska.

Udział e-commerce w rynku detalicznym w Chinach wynosi 64%, w Niemczech 14%. - W Polsce wskaźnik ten wynosi 4-7%. Możemy spodziewać się dalszego dynamicznego wzrostu. Klienci oczekują spójnej oferty zarówno online jak i offline. Dlatego detaliści powinni rozwijać sprzedaż w obu tych kanałach. Również producenci coraz częściej dostrzegają konieczność zaistnienia i rozwoju w handlu internetowym, zarówno w odniesieniu do sprzedaży we własnych e-sklepach, budując i rozwijając narzędzia D2C jak i na platformach marketplace B2B i B2C. Zwłaszcza te ostatnie będą miały coraz większe znaczenie w rozwijaniu strategii sprzedaży online w przypadku tych firm, które produkują niszowe produkty lub ich asortyment nie jest zbyt szeroki, posiadają unikalną specjalizację. Pamiętajmy, że konsument chciałby mieć wybór i ceni sobie wygodę a zakupy w jednym miejscu w sieci zapewniają mu oszczędność czasu. Marketplace jest zdecydowanie łatwiejszym i szybszym rozwiązaniem dla tych, którzy chcą uruchomić sprzedaż online bez inwestowania we własny e-sklep. Umożliwia rozpoczęcie sprzedaży online praktycznie od razu, często oferując dodatkowe usługi w obszarze marketingu, logistyki i magazynowania oraz w obszarze płatności - podsumowuje Magdalena Jabłońska.

 

Podobał się artykuł? Podziel się!

  • Efka 2020-06-17 00:10:22

    O czym właściwie jest ten artykuł?

    Garść luźno związanych ze sobą ciekawostek. Jedyne na czym skupia się autorka artykułu to promocja samej siebie.

    Firmy się zmieniają, Magda ani trochę.

ZOBACZ WSZYSTKIE (1)

WYBRANE DLA CIEBIE






BĄDŹ NA BIEŻĄCO


OGŁOSZENIA

Ilość aktualnych ofert: 6221
Ilość aktualnych ofert: 397 692

SZUKAJ OBIEKTÓW KONFERENCYJNYCH

Wyszukiwanie zaawansowane
  • Max

    9,99

  • Śr

    8,33

  • Min

    4,99

ProduktySklepyRegiony


Drogi Użytkowniku!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych możemy przetwarzać Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. O celach tego przetwarzania zostaniesz odrębnie poinformowany w celu uzyskania na to Twojej zgody. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane dodatkowo jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.