Reklama
Partner portalu

DlaHandlu.pl – wiadomości handlowe, FMCG, ecommerce, franczyza, sieci handlowe

Reklama

Omnichannel nie obejdzie się bez integracji systemów IT

Listopad i grudzień to czas żniw dla e-handlu: za nami jedno święto zakupowe, mianowicie Black Week, przed nami reszta przedświątecznego okresu zakupowego.
Reklama

Listopad i grudzień to czas żniw dla e-handlu: za nami jedno święto zakupowe, mianowicie Black Week, przed nami reszta przedświątecznego okresu zakupowego. Czy po prawie 2 latach doświadczeń z pandemią można ten kanał sprzedaży nadal usprawniać?

Łukasz Rychliński, New Business Developer w Unity Group: Wszystkie branże przechodzące transformację cyfrową są w ciągłej zmianie. Z uwagi na pandemię handel jest tym obszarem gospodarki, który mocno odczuł konieczność zmiany modelu funkcjonowania, ale to co było optymalne na początkowym etapie radzenia sobie z zamknięciem handlu tradycyjnego, dziś już jest niewystarczające. Tak naprawdę do takich pików sprzedażowych firmy powinny przygotowywać się cały rok – czyli w optymalnym scenariuszu obecnie powinno trwać planowanie działań na przyszłoroczny „czarny tydzień”. To bowiem złożony, wielowątkowy proces, który po prostu wymaga czasu. Zaczyna się od analizy poprzednich wyników sprzedaży w celu wyłapania błędów i miejsc do poprawek. Taki audyt pozwoli ustalić bieżące cele oraz posłuży jako baza do optymalizacji tych obszarów, które nie przyniosły zadowalających wyników. Powodem niepowodzenia mogą być np. problemy z działaniem konkretnej funkcjonalności lub trudności z wydajnością systemów i ich połączeń. To może wskazywać na pilną potrzebę usprawnień integracji rozwiązań. Znając przyczyny, można podjąć skuteczne działania na wypadek wystąpienia podobnych oraz innych problemów w działaniu e-sklepu.

Zwykle z dynamicznym rozwojem jakiejś dziedziny idą w parze nowe ryzyka i wyzwania. Czym zatem różni się obecna sytuacja od tej sprzed roku i z czym muszą się mierzyć e-sprzedawcy?

Gdy w marcu 2020 r. pandemia rozlewała się po kraju i negatywnie odbijała się na kolejnych branżach, najbardziej dotknięty negatywnymi skutkami handel zaczął masowo przenosić się do Internetu. W tamtym czasie liczył się refleks i tempo, w jakim przenoszono w całości sprzedaż z offline do online. Jako Unity Group zareagowaliśmy na tę rosnącą potrzebę kampanią „Przenieś biznes do internetu w 7 dni”, która została bardzo dobrze odebrana przez firmy, walczące wtedy o swoje „być albo nie być”. Jednak gdy na froncie walki z koronawirusem zaczęło się stabilizować, firmy handlowe dostrzegły potrzebę wdrażania kolejnych systemów IT pod kątem efektywnej sprzedaży w kanale elektronicznym. Takich ciągłych udoskonaleń oczekiwali klienci, a poszczególne firmy nie chciały pod tym względem pozostawać w tyle. Okazało się, że wprowadzanie kolejnych systemów w przedsiębiorstwie przeciąża je i zamiast usprawniać procesy, tylko je komplikuje.

Reklama

Zobacz komentarze (0)

Proszę podać imię
Proszę wpisać treść komentarza
Dodając komentarz, oświadczasz, że akceptujesz regulamin forum

Drogi Użytkowniku!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych możemy przetwarzać Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane dodatkowo jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do odwołania zgody oraz prawo sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl. Wycofanie zgody nie wpływa na zgodność z prawem przetwarzania dokonanego przed jej wycofaniem.

W dowolnym czasie możesz określić warunki przechowywania i dostępu do plików cookies w ustawieniach przeglądarki internetowej.

Jeśli zgadzasz się na wykorzystanie technologii plików cookies wystarczy kliknąć poniższy przycisk „Przejdź do serwisu”.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.