PARTNERZY PORTALU
  • Partner portalu: EY
  • Partner portalu: EY

Omnipresence, odejście od konsumpcjonizmu, wirtualne pokazy – nowe trendy w retail

Autor: dlahandlu.pl 19 maja 2020 12:55

Omnipresence, odejście od konsumpcjonizmu, wirtualne pokazy – nowe trendy w retail Natalia Hatalska, CEO, założycielka infuture.institute podczas EEC Online. Fot. PTWP

Ograniczenie konsumpcjonizmu i wydatków, dalsze przechodzenie konsumentów do internetu, świadomy konsumpcjonizm i lokalność oraz gwałtowny rozwój nowych technologii to trendy, które już się zaczęły lub będą widoczne w najbliższej przyszłości – mówiła Natalia Hatalska, CEO, założycielka infuture.institute podczas EEC Online.

- Wczoraj opublikowaliśmy nasz najnowszy raport, w ramach którego badaliśmy skłonności do zmian zachowań z powodu pandemii – zmian w obszarze kupowania, korzystania z usług, kultury. Widzimy widoczną tendencję do ograniczania konsumpcjonizmu. Zachowania sprzed pandemii nie wracają do tego samego poziomu. Konsumenci deklarują, że będą ograniczać wydatki do najpotrzebniejszych rzeczy. Drugi obszar – rośnie  świadomość tego, ile rzeczy posiadamy, być może będzie rósł trend reuse, czyli używania tego co mamy a nie kupowania nowych produktów i trzeci obszar to skłonność do oszczędzania, co przypomina trochę sytuację z  lat 2008-2009 – mówiła Natalia Hatalska w wystąpieniu przed sesją E-commerce, która odbyła się 19 maja w ramach EEC Online.

Kolejna kwestią przebadaną przez infuture.institute były zakupy online. - Badaliśmy 2 kategorie zakupów: odzież i ubrania oraz żywność i środki higieniczne. Obie grupy wracają do poziomu sprzed pandemii – mówiła Natalia Hatalska.

Jednak, w przypadku odzieży i obuwia 19 proc. Polaków deklarowało, że przed pandemią kupowało te produkty online, w trakcie pandemii ten odsetek spadł do 17 proc., a teraz wraca do 19 proc. Natomiast w przypadku produktów FMCG – przed pandemią 11 proc. kupowało te produkty przez internet, w trakcie pandemii ten odsetek wzrósł do 15 proc., a teraz wracamy do 11 proc. - To pokazuje, że handel online będzie rósł ale być może nie tak szybko jak byśmy mogli się spodziewać – oceniła prezes infuture.institute.

Natalia Hatalska mówiła także o nawykach podczas dokonywania zakupów. - Okazuje się, że cały czas chcielibyśmy kupować w świecie fizycznym. To jednak będzie trudniejsze, ze względu na restrykcje, które utrudniają zakupy. Poza tym, 7 proc. Polaków mówi, że nawet po zniesieniu restrykcji będą się izolować z obawy przez zarażeniem – mówiła. - Przed pandemią obserwowaliśmy trend polegający na tym, że sklepy fizyczne stanowiły rodzaj showroomów. Teraz to będzie utrudnione, o ile nie niemożliwe. Z drugiej strony, nadal mamy potrzebę dotykania, poznawania zmysłami. Widzimy, że pojawia się nowy trend - internet senses. Jest to próba przeniesienia zmysłów do świata internetu, przenoszenia możliwości dotykania, czucia do online. To jest jednak kwestia kilku lat i rozwoju technologii – dodała.


WYBRANE DLA CIEBIE






BĄDŹ NA BIEŻĄCO


OGŁOSZENIA

Ilość aktualnych ofert: 5360
Ilość aktualnych ofert: 455964

POLECANE OFERTY

Ilość aktualnych ofert: 397 692

SZUKAJ OBIEKTÓW KONFERENCYJNYCH

Wyszukiwanie zaawansowane

Drogi Użytkowniku!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych możemy przetwarzać Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. O celach tego przetwarzania zostaniesz odrębnie poinformowany w celu uzyskania na to Twojej zgody. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane dodatkowo jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.