Reklama
Partner portalu

DlaHandlu.pl – wiadomości handlowe, FMCG, ecommerce, franczyza, sieci handlowe

Reklama

Opontia wchodzi do Polski i będzie przejmować. Na czele były menedżer Allegro

Opontia, wspierana przez inwestorów z USA, Europy Zachodniej i Bliskiego Wschodu, przejmuje kolejne e-commerce’owe marki w regionie MENA (Bliski Wschód i Afryka Północna). Teraz rusza z ekspansją i inwestycjami w Polsce oraz w regionie Europy Środkowo-Wschodniej. Do końca 2022 r. Opontia zamierza sfinalizować nad Wisłą 20 transakcji i sfinansować je łącznie kwotą nawet ponad 100 mln zł.
Reklama
  • Do końca 2022 r. Opontia zamierza sfinalizować tu 20 transakcji i sfinansować je łącznie kwotą nawet ponad 100 mln zł.
  • Jej plany wesprze Kacper Rozenbaum – do niedawna szef sprzedaży międzynarodowej Allegro.

 

Koniunktura przysporzyła właścicielom małych i średnich e-sklepów wielu nowych klientów i zwielokrotniła ich obroty, ale nadal nie znalazła odpowiedzi na ważne dla nich pytanie: jak na dalszym etapie rozwoju spieniężyć swój biznes, a jednocześnie zapewnić mu dalszy wzrost pod sterami nowych menedżerów.

Nowy model na czas nowej normalności

Ten problem postanowiła rozwiązać Opontia. Firma przeczesuje najszybciej rosnące rynki w poszukiwaniu zdrowych marek internetowych, przejmuje je i daje nowe życie. Dotychczasowym właścicielom oferuje gotówkę, odpowiednio do osiąganych przez podmiot wyników, a jednocześnie proponuje pewien procent od dalszych zysków, które pod przewodnictwem specjalistów Opontii mają mocno przyspieszyć. Kogo spółka wzięła na celownik w Polsce?

- Poszukujemy tylko zdrowych brandów, które uzyskały już odpowiednią trakcję, są rentowne i potrzebują kolejnego dużego impulsu, by wznieść się na wyższy poziom np. poprzez skuteczną ekspansję zagraniczną. Jesteśmy selektywni co do asortymentów sklepów i stawiamy tylko na te, które mają największy i wciąż niezagospodarowany potencjał wzrostu – mówi Philip Johnston, współzałożyciel i co-CEO Opontii, który przed powołaniem spółki do życia przez kilkanaście lat zdobywał doświadczenie w konsultingu w McKinsey & Company i bankach inwestycyjnych w Nowym Jorku, Londynie i Singapurze. 

Opontia patrzy na polski rynek e-handlu szeroko. Szuka przede wszystkim firm, posiadających własną, silną markę, a przy tym są na tyle rozwiniętymi podmiotami, że generują miesięcznie przynajmniej 50 tys. zł przychodu i są przy tym rentowne. Z obszaru zainteresowania wyłącza tylko takie części rynku jak fashion (moda i obuwie), sprzęt elektroniczny i e-zakupy spożywcze.

Cel: Polska i jedna transakcja w miesiącu

Na czele polskiego oddziału, na stanowisku General Managera stanął Kacper Rozenbaum – menedżer o wieloletnim doświadczeniu z zakresu budowania biznesu, zarządzania marką czy ekspansją zagraniczną, który przez ostatnie 10 lat pracował kolejno w międzynarodowej firmie doradczej McKinsey & Company, a ostatnio jako Szef Sprzedaży Międzynarodowej Allegro.

Reklama

Lista tagów

Zobacz komentarze (0)

Proszę podać imię
Proszę wpisać treść komentarza
Dodając komentarz, oświadczasz, że akceptujesz regulamin forum

Drogi Użytkowniku!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych możemy przetwarzać Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane dodatkowo jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do odwołania zgody oraz prawo sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl. Wycofanie zgody nie wpływa na zgodność z prawem przetwarzania dokonanego przed jej wycofaniem.

W dowolnym czasie możesz określić warunki przechowywania i dostępu do plików cookies w ustawieniach przeglądarki internetowej.

Jeśli zgadzasz się na wykorzystanie technologii plików cookies wystarczy kliknąć poniższy przycisk „Przejdź do serwisu”.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.