Reklama
Partner portalu

DlaHandlu.pl – wiadomości handlowe, FMCG, ecommerce, franczyza, sieci handlowe

Orlen Paczka gotowa na sezon świąteczny. Prezenty szybciej dotrą

PKN Orlen uruchomił sortownię przesyłek pod Strykowem koło Łodzi. To największa jak do tej pory inwestycja spółki związana z rozbudową powierzchni magazynowych zrealizowana na potrzeby ORLEN Paczki. Przepustowość wzrosła do 45 mln przesyłek rocznie.
Reklama
  • Zaledwie w ciągu pierwszych 12 miesięcy od uruchomienia usługi ORLEN Paczki spółka dostarczyła kilkanaście milionów przesyłek.
  • Z usługi skorzystało prawie 7 mln kupujących w Internecie.

– To nie przypadek, że nasza nowa sortownia powstała w centralnym miejscu Polski, na styku głównych szlaków komunikacyjnych z północy na południe i z zachodu na wschód. To pozwoli zoptymalizować i przyspieszyć łańcuch dostaw przesyłek ORLEN Paczki. Już dziś spełniamy najwyższe standardy i dostarczamy przesyłki w jeden dzień, a dostawy są realizowane we współpracy z  największymi platformami zakupowymi w kraju. Jeszcze rok temu ORLEN Paczka  zaczynała z poziomu dwustu automatów paczkowych, obecnie mamy ich ponad 1500, a na koniec roku 2023 planujemy łącznie udostępnić klientom 4600 takich punktów. Skala i rozwój tego segmentu dowodzą, jak ważny i perspektywiczny  jest ten biznes w naszym portfolio – powiedział Daniel Obajtek, Prezes Zarządu PKN ORLEN.

Orlen: Będzie pięć nowych magazynów 

Nowa inwestycja pod Strykowem sprawia, że automatyczny sorter jest w stanie przesortować kilkanaście tysięcy przesyłek na godzinę, co wyraźnie poprawi szybkość i wydajność  całego procesu przyjmowania i realizacji wysyłek. Spółka konsekwentnie inwestuje w rozbudowę powierzchni magazynowych, budując magazyny i lokalne sortownie. W najbliższym czasie planowane jest otwarcie pięciu nowych magazynów regionalnych w Kaliszu, Gorzowie Wielkopolskim, Ostrołęce, Tarnowie i Płocku.

Orlen Paczka w liczbach

Po roku od rozpoczęcia działalności, ORLEN Paczka ma już ponad 7 600 punktów odbioru i nadawania przesyłek, prawie 800 kiosków i saloników RUCH oraz ponad 4300 punktów partnerskich. Spółka wciąż zatrudnia nowych kurierów, a ich liczba w ciągu roku zwiększyła się prawie trzykrotnie. Z tego powodu ORLEN Paczka zaliczana jest do najbardziej dynamicznie rozwijających się usług tego typu w Polsce.  

Grupa ORLEN konsekwentnie pozyskuje nowe grupy klientów, dzięki szerokiej oraz zintegrowanej ofercie pozapaliwowej. Jest to jeden z filarów strategii Spółki, która zakłada dynamiczny rozwój segmentu detalicznego, oparty o rozbudowę sieci sprzedaży i znaczące poszerzenie oferty. Na bazie sieci RUCH, koncern rozwija formaty sklepowo-gastronomiczne poza stacjami paliw, rozbudowuje własną sieć punktów odbioru paczek i ofertę e-commerce. Integracja z Energą, Lotosem i PGNiG pozwoli m.in. na budowę centrów kompleksowej obsługi klientów detalicznych w obszarze sprzedaży paliw, energii elektrycznej oraz wielu innych produktów i usług pozapaliwowych. 

Reklama

Lista tagów

Zobacz komentarze (0)

Proszę podać imię
Proszę wpisać treść komentarza
Dodając komentarz, oświadczasz, że akceptujesz regulamin forum