Reklama
Partner portalu

DlaHandlu.pl – wiadomości handlowe, FMCG, ecommerce, franczyza, sieci handlowe

Reklama

Orlen: W 9 lat wydamy 11 mld zł na rozwój detalu

- Detal jest jednym z ważniejszych elementów naszego biznesu, dlatego w ciągu najbliższych 9 lat wydamy ok. 11 mld zł na jego rozwój. W tym czasie będziemy otwierać stacje w Polsce i za granicą, modernizować je, ale także inwestować w nowoczesne kanały sprzedaży, w tym usługi e-commerce, takie jak Orlen Paczka - powiedział Daniel Obajtek, prezes PKN Orlen, uruchamiając maszynę paczkową na stacji Orlen w Warszawie, przy Al. Solidarności 100.
Reklama

Dziś mamy ponad 6 tys. punktów nadawania i odbioru paczek. 1100 punktów działa na stacjach Orlen, 1000 punktów działa w kioskach Ruchu, a ok. 4000 działa w mniejszych i większych partnerskich sklepach detalicznych. Chcemy mocno rozwijać się w segmencie e-commerce. Współpracujemy ze wszystkimi największymi sklepami internetowymi, w tym Allegro - powiedział prezes Obajtek.

Obecnie Orlen ma zamontowanych 200 automatów paczkowych w Polsce, do końca roku ma ich działać 500, a w ciągu kolejnego roku ich liczba ma wzrosnąć do 2000. - W tym upatrujemy szansy rozwoju naszego biznesu - stwierdził prezes PKN Orlen.

Patrycja Klarecka, wiceprezes PKN Orlen dodała. - Bardzo uważnie obserwujemy trendy konsumenckie i widzimy, że obecnie najpopularniejszą formą odbioru przesyłek jest odbiór w punkcie.

Maszyny paczkowe są obsługiwane dzięki aplikacji w systemie IOS i Android. Aplikacja pozwala na śledzenie przesyłek i historii zakupów, bezdotykowe otwieranie maszyn paczkowych. W aplikacji znajdą się kupony rabatowe do wykorzystania w kioskach Ruchu i na stacjach Orlen - zapowiedziała Patrycja Klarecka.

W obrębie usługi Orlen Paczka obecnie jest 10 mln klientów, które w odległości 10 min. od domu mają punkt odbioru paczek lub maszynę paczkową. Orlen zamierzy znacząco zwiększyć tę dostępność.  Automaty są przystosowane do korzystania przez osoby niepełnosprawne, które mogą wybrać, by paczka została umieszczona w skrytce, na wygodnej wysokości. Obecnie 90 proc. paczek jest odbieranych w ciągu dwóch dni. Firma chce skrócić ten czas tak, by paczki były odbierane na drugi dzień od nadania.

Firma zapowiedziała także uruchomienie jeszcze w tym roku kolejnego projektu e-commercowego, który będzie wspierał rozwój Orlen Paczka.

Automaty będą montowane w wygodnych miejscach dla kierowców na stacjach paliw Orlen, przy punktach Ruchu i w punktach partnerskich. Operatorem usługi Orlen Paczka jest Ruch, wchodzący w skład grupy kapitałowej Orlenu.

W sprawozdaniu Ruchu za 2019 rok znalazła się informacja, że po wprowadzeniu lockdownu negatywną dynamikę sprzedaży odnotowano w usłudze Paczka w RUCHu, gdzie spadki sprzedaży osiągnęły w początkowej fazie pandemii ujemną dynamikę w wysokości 35%. - Tak drastyczny spadek sprzedaży spowodowany jest panującą na rynku sytuacją, alternatywą są paczkomaty, gdyż odbiór w paczkomacie jest najbezpieczniejszym sposobem z perspektywy potencjalnego zakażenia się wirusem. W drugim tygodniu pandemii, RUCH SA podjął kroki (dezynfekowanie ozonem paczek, kampania informacyjna w mediach społecznościowych, bezpośrednie kontrakty ze sklepami internetowymi, zakrojona na szeroką skalę akcja w mediach ogólnopolskich oraz lokalnych), które pozwoliły odzyskać ok 10% utraconych z opisywanych przyczyn przychodów - napisano w sprawozdaniu.

Reklama

Lista tagów

Zobacz komentarze (2)

Proszę podać imię
Proszę wpisać treść komentarza
Dodając komentarz, oświadczasz, że akceptujesz regulamin forum

Drogi Użytkowniku!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych możemy przetwarzać Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane dodatkowo jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do odwołania zgody oraz prawo sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl. Wycofanie zgody nie wpływa na zgodność z prawem przetwarzania dokonanego przed jej wycofaniem.

W dowolnym czasie możesz określić warunki przechowywania i dostępu do plików cookies w ustawieniach przeglądarki internetowej.

Jeśli zgadzasz się na wykorzystanie technologii plików cookies wystarczy kliknąć poniższy przycisk „Przejdź do serwisu”.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.