Oszustwa na Amazon coraz popularniejsze. E-sklep wydał oświadczenie

Właściciel marki Samsung został poinformowany o nieuczciwych praktykach związanych z podrabianiem jego produktów podczas wyprzedaży na platformie Amazon. Po wykryciu sprzedawców, którzy oferowali na tej platformie produkty oznaczone marką "Samsung", ale nie będące oryginalnymi, marka podjęła działania w celu ochrony swoich praw.

Czytaj więcej
Shoper udostępnia usługę Amazon Ads
Czytaj więcej
Wzmocnienie sił: Amazon i Pinterest zawiązują współpracę
Podróbki słuchawek na Amazon
Samsung postanowił przeprowadzić testowy zakup słuchawek i przeprowadzić szczegółową recenzję. W wyniku tych działań stwierdzono istotne różnice między podrabianymi produktami a oryginalnymi. Zwłaszcza użyty materiał nie odpowiadał jakości oryginalnych produktów.
Tego rodzaju podrabianie produktów stanowi naruszenie praw własności intelektualnej i znaku towarowego właściciela. Samsung podjął odpowiednie kroki prawne w celu ochrony swojej marki i zapewnienia, że konsumenci otrzymują tylko oryginalne, wysokiej jakości produkty pod marką Samsung.
Podróbki niszczą marki
Takie przypadki podrabiania produktów są szczególnie szkodliwe dla konsumentów i prowadzą do dezinformacji na rynku. Właściciele marek muszą nadal czujnie monitorować sprzedaż swoich produktów i podejmować działania mające na celu zwalczanie podrabiania.
Amazon odniosło się do sprawy podróbek
- W Amazon konsekwentnie i systemowo dbamy o prawa własności intelektualnej marek i tym samym bezwarunkowo zabraniamy sprzedaży podrobionych produktów w swoich sklepach. Wiemy, że zaufanie jest trudne do zdobycia i łatwe do stracenia, dlatego każdego dnia nieustannie koncentrujemy się na jego budowaniu, a wraz z nim – na zapewnieniu konsumentom najlepszych doświadczeń zakupowych, komentuje dział prasowy Amazon.pl.
- W 2022 roku Amazon zainwestował ponad 1,2 mld dolarów i dotychczas zatrudnił ponad 15 000 osób, aby chronić klientów, sprzedawców, marki i nasz sklep przed podróbkami, oszustwami i innymi formami nadużyć. Dodatkowo klienci Amazon są zawsze chronieni naszą Dobrowolną gwarancją zwrotu, a także Gwarancją od A do Z w przypadku zakupów od sprzedawców zewnętrznych. Jeśli produkt nie zostanie dostarczony lub nie będzie zgodny z ofertą, klienci mogą skontaktować się z naszym zespołem w celu uzyskania pełnego zwrotu kosztów zamówienia, dodaje.