Reklama
Partner portalu

DlaHandlu.pl – wiadomości handlowe, FMCG, ecommerce, franczyza, sieci handlowe

Outdoorzy notują rekordową sprzedaż i poprawiają zysk

Outdoorzy S.A., spółka notowana na rynku NewConnect, zajmująca się sprzedażą odzieży oraz sprzętu sportowego za pośrednictwem własnego sklepu internetowego, miała ponad 182 tys. zł zysku netto w 4 kw. roku obrotowego 2017/2018, a jej przychody netto ze sprzedaży wyniosły 3.008 tys. zł. Był to zarazem najlepszy kwartał w całej historii spółki.
Reklama

Spółka wypracowała w 4 kw. roku obrotowego 2017/2018 ponad 182 tys. zł zysk netto przy przychodach netto ze sprzedaży na poziomie 3.008 tys. zł, podczas gdy w analogicznym okresie ub. roku zysk netto sięgnął blisko 127 tys. zł, a przychody netto ze sprzedaży przekroczyły 2.443 tys. zł. W całym roku obrotowym 2017/2018 zysk netto Outdoorzy S.A. wyniósł 174 tys. zł przy przychodach netto ze sprzedaży w wysokości 7.222 tys. zł. Rok wcześniej zysk netto spółki ukształtował się na poziomie 137 tys. zł, a przychody netto ze sprzedaży sięgnęły 7.344 tys. zł.

Miniony kwartał był historycznie rekordowy dla spółki pod względem osiągniętych przychodów, które pierwszy raz przekroczyły wartość 3 mln zł. Wzrost sprzedaży ogółem oraz zwiększenie marżowości w handlu hurtowym pozwoliły zanotować wyraźną poprawę rentowności netto.

- W trakcie roku poświęciliśmy sporo czasu na przygotowaniu się do czwartego kwartału, który w branży handlowej daje największą szansę na zysk.” - wyjaśnia Paweł Miśkiewicz, członek zarządu Outdoorzy S.A.

Spółka nadal realizuje przyjęty plan wzrostu sprzedaży detalicznej i w minionym kwartale rozszerzyła ofertę sklepu internetowego o kolejne marki m.in. Pepis (sprzęt przeciwlawinowy), Ecovessel (naczynia kempingowe) oraz Columbia (odzież turystyczna). Outdoorzy S.A. pracowali również nad procesem składania zamówień sezonowych na wiosnę i lato przyszłego roku. W 4 kw. roku obrotowego 2017/2018 udało się zrealizować zmniejszanie czasu realizacji zamówień, obniżając go o blisko 8% w porównaniu do analogicznego okresu poprzedniego roku obrotowego i to w dodatku przy wyższej liczbie zamówień detalicznych o ponad 67%.

- W tym roku nie dodaliśmy wielu nowych marek do oferty sklepu. Jednak te, które znalazły się w ofercie i są nowe, to w większości marki „premium”. Poświęciliśmy dużo naszej energii, aby zoptymalizować sprzedaż marek, które znajdują się przez cały czas w ofercie sklepu. Naszym celem było zwiększenie sprzedaży marek, w których widzimy potencjał, a z wielu powodów sprzedawały się dotychczas poniżej oczekiwań - proces ten cały czas trwa. Zwiększanie sprzedaży i marży w segmencie detalicznym to priorytet w obecnej chwili, jak również w kolejnych miesiącach - dodaje Miśkiewicz.

Outdoorzy S.A. w 4 kw. roku obrotowego 2017/2018 kontynuowali wraz z partnerami pracę nad nową platformą sklepu internetowego oraz dokonali inwestycji w rozwój bieżącego systemu sprzedaży. Zrealizowano także inwestycję w wymianę sprzętu komputerowego. Podjęta decyzja o przyśpieszeniu realizacji zaplanowanych inwestycji wpłynęła bezpośrednio na zmniejszenie osiągniętego wyniku finansowego, ale pozwoli za to zwiększyć jakość świadczonych usług i zaowocuje lepszymi wynikami w kolejnych kwartałach. Spółka osiągnęła w roku obrotowym 2017/2018 zysk brutto na poziomie 231 tys. zł wobec prognozowanych 300 tys. zł.

 

Reklama

Lista tagów

Zobacz komentarze (0)

Proszę podać imię
Proszę wpisać treść komentarza
Dodając komentarz, oświadczasz, że akceptujesz regulamin forum