Reklama
Partner portalu

DlaHandlu.pl – wiadomości handlowe, FMCG, ecommerce, franczyza, sieci handlowe

Outdoorzy poprawia wyniki i inwestuje w technologie

Outdoorzy, spółka notowana na rynku NewConnect, zajmująca się sprzedażą odzieży oraz sprzętu sportowego za pośrednictwem własnego sklepu internetowego, wypracowała blisko 65 tys. zł zysku netto w 2 kw. roku obrotowego 2017/2018 przy przychodach netto ze sprzedaży sięgających 1.738 tys. zł. Spółka realizuje nowe projekty rozwojowe w obszarze technologicznym oraz marketingowym.
Reklama

Osiągnięte wyniki finansowe wykazują istotną poprawę wobec 2 kw. roku obrotowego 2016/2017, kiedy to zysk netto wyniósł 3 tys. zł, a przychody netto ze sprzedaży sięgnęły 1.638 tys. zł. Narastająco, po dwóch kwartałach roku obrotowego 2017/2018 zysk netto spółki ukształtował się na poziomie 22 tys. zł przy przychodach netto ze sprzedaży wynoszących 3.062 tys. zł wobec straty netto w wysokości 22 tys. zł oraz przychodów netto ze sprzedaży w kwocie 3.098 rok wcześniej.

Istotny wzrost rentowności i tym samym zysku netto Outdoorzy jest efektem prowadzonych działań w obszarze marketingu, mających na celu zwiększanie zasięgu i docierania sklepu z ofertą do coraz szerszego kręgu odbiorców. - Na bardzo dobre wyniki finansowe w dużej mierze mają wpływ nadal rosnąca sprzedaż w segmencie detalicznym i hurtowym naszej działalności, jak i poprawa marży, na której działamy. Dodatkowo, pozytywnym czynnikiem jest poszukiwanie nowych marek oraz rozwój swoich własnych. Jeśli chodzi o kolejne kwartały to dokładamy wszelkich starań, aby pozytywny trend został zachowany - wyjaśnia Łukasz Golonka, członek zarządu Outdoorzy S.A.

Spółka w dalszym ciągu dostrzega bardzo wysokie zainteresowanie marką własną Naturehike, która utrzymuje się bardzo wysoko w rankingu najlepiej sprzedających się marek w segmencie detalicznym. Outdoorzy S.A. zrealizowała nowe projekty w obszarze technologicznym, aktualizując oraz nabywając kolejne moduły oprogramowania komputerowego do wsparcia procesów sprzedaży, a także wdrażając narzędzia IT służące do automatyzacji oraz wymiany dokumentów sprzedaży z klientami. Celem tych działań jest stworzenie środowiska IT, które pozwoli na rozszerzenie sprzedaży poprzez planowane uruchomienie nowych kanałów sprzedaży, dzięki czemu możliwe będzie wdrożenie nowocześniejszej platformy e-commerce.

Emitent dokonał też nowych inwestycji w sprzęt komputerowy oraz infrastrukturę sieciową, aby poprawić realizację procesów sprzedażowych. Spółka rozbudowała również dział marketingu w celu zwiększenia jakości oferty prezentowanej na platformie sprzedaży on-line outdoorzy.pl oraz w pozostałych kanałach sprzedaży. Podpisana została także umowa z podmiotem, który specjalizuje się we wdrożeniach platformy Magento, na mocy której ma on zająć się realizacją wdrożenia nowej platformy e-commerce dla sklepu outdoorzy.pl. Planowane wdrożenie ma zostać przeprowadzone w 4 kw. 2018 r. Natomiast samo uruchomienie nowej platformy na nastąpić na przełomie roku 2018/2019.

 

Reklama

Lista tagów

Zobacz komentarze (1)

Proszę podać imię
Proszę wpisać treść komentarza
Dodając komentarz, oświadczasz, że akceptujesz regulamin forum