PayPal: Mobile commerce to już teraźniejszość

Autor: www.dlahandlu.pl 29 października 2013 11:47

W 2013 r. konsumenci w Polsce wydadzą za pomocą urządzeń przenośnych ponad 1 mld zł - wynika z badania instytutu IPSOS, przeprowadzonego na zlecenie firmy PayPal. Wartość transakcji mobilnych będzie rosła w tempie 60 proc. rocznie, by w roku 2015 sięgnąć 3 mld zł.

Poza znaczącym potencjałem wzrostu, autorzy badania Ipsos identyfikują również główne bariery w rozwoju m-commerce w Polsce oraz wskazują najlepsze, według badanych, metody wsparcia sprzedaży w m-sklepach. Okazuje się, że polskich klientów zniechęca po stronie sprzedawców m.in. brak odpowiednich rozwiązań na urządzenia przenośne - 10 proc. użytkowników smartfonów wskazało, że nie kupuje w ten sposób, z uwagi na niedostępność stron internetowych przystosowanych do przeglądania na ekranie telefonu. Firmy, które zdają sobie jednak sprawę z potencjału urządzeń mobilnych w handlu wskazują na zalety, jakie przynosi przystosowanie się do m-commerce:
- Potencjał zakupów przez urządzenia mobilne jest coraz większy i z roku na rok widzimy wzrost udziału mobile'u. Nie są to, co prawda, te same wartości jak w Europie Zachodniej, a już na pewno nie te same, co w USA, ale są na tyle znaczne, iż nie można ich pominąć. W przypadku naszego serwisu zlotewyprzedaze.pl ponad 10 proc. wejść pochodzi z urządzeń mobilnych, ale tylko 5 proc. zakupów finalizowanych jest na tych właśnie urządzeniach. Jest to niewielka część całej sprzedaży, lecz dla nas bardzo istotna, dlatego zdecydowaliśmy się na wypuszczenie naszej dedykowanej aplikacji mobilnej na platformę iOS zarówno dla telefonów, jak i tabletów. Jej premiera nastąpi już w listopadzie. Te kroki jednoznacznie pokazują, że przyszłość należy do urządzeń przenośnych, a rola m-commerce na świecie, ale także w Polsce, będzie znaczna - twierdzi Jacek Szlendak, prezes Zlotewyprzedaze.pl.
Użytkownicy, którzy nie korzystają ze smartfonów i tabletów do zakupów w sieci, jako powód najczęściej wymieniają: zbyt mały ekran (53 proc.), zbyt wolne połączenie z Internetem (32 proc.) oraz obawy o kwestie bezpieczeństwa (23 proc.). O ile mały ekran i słaby zasięg internetowy to kwestie obiektywne, to jeśli chodzi o bezpieczeństwo, wiele zależy od zachowania podstawowych zasad ostrożności przez samych użytkowników.







BĄDŹ NA BIEŻĄCO


OGŁOSZENIA

Ilość aktualnych ofert: 7090

SZUKAJ OBIEKTÓW KONFERENCYJNYCH

Wyszukiwanie zaawansowane

Drogi Użytkowniku!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych możemy przetwarzać Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. O celach tego przetwarzania zostaniesz odrębnie poinformowany w celu uzyskania na to Twojej zgody. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane dodatkowo jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.