PeP obsługuje 200 tys. terminali płatniczych

W 2021 roku PeP był największym w Polsce przedsiębiorstwem z branży płatności bezgotówkowych pod względem przychodów, pomimo iż jeszcze w 2016 roku firma posiadała zaledwie 24 tys. terminali.
– Przekroczenie pułapu 200 tys. to jeden z kamieni milowych w realizacji strategii rozwoju PeP oraz synergii działania z europejską Grupy Nexi-Nets – mówi Jarosław Mikos, prezes zarządu Polskich ePłatności.
Urządzenie płatnicze ewoluuje w kierunku inteligentnego narzędzia biznesowego
Terminale płatnicze Polskich ePłatności są obecne nie tylko w placówkach największych sieci handlowych, na stacjach benzynowych, restauracjach, hotelach, parkomatach, biletomatach, kościołach. Dzisiejsi konsumenci stawiają na szybkie, łatwe i ogólnodostępne rozliczenia bezgotówkowe. Standardem stała się obsługa form i metod płatności takich jak NFC, kody QR, Google Pay czy Apple Pay. Urządzenie płatnicze ewoluuje w kierunku inteligentnego narzędzia biznesowego, zdolnego do zarządzania rezerwacjami, operowania własnymi programami lojalnościowymi, czy nawet koordynacją zasobów oraz logistyki.
– Już niedługo klienci PeP będą mieli możliwość skorzystania z dedykowanych aplikacji. Warto tu wymienić możliwość pre-autoryzacji dla hotelarzy czy system napiwków dla gastronomi. W planach jest także integracja terminali z popularnymi aplikacjami rezerwacyjnymi oraz systemami sprzedażowymi firm trzecich. – dodaje Jarosław Mikos.
W 2021 PeP wyróżnił się największymi przychodami spośród 100 firm z branży płatniczej w Polsce. Natomiast w 2020 roku sfinalizowany został zakup 100 proc. udziałów w firmie przez Grupę Nets, europejskiego lidera w dziedzinie płatności bezgotówkowych.