PARTNER PORTALU

Pepco wchodzi w e-commerce. Inne dyskonty non-food podążą za nim?

Autor: Paulina Bełżecka 13 kwietnia 2021 13:30

Pepco wchodzi w e-commerce. Inne dyskonty non-food podążą za nim? - Nawyki zakupowe mocno przesunęły się w stronę sieci - mówi Wojciech Chromik z Grant Thornton. Fot. materiały prasowe

Dyskonty niespożywcze do tej pory nie planowały sprzedaży przez internet, jednak pandemia może zmienić ich nastawienie w tej kwestii. Tym bardziej, że w segmencie panuje duża konkurencja. - Warto zwrócić uwagę, że zmieniły się zachowania konsumentów. Nawyki zakupowe mocno przesunęły się w stronę sieci – mówi w rozmowie z dlahandlu.pl Wojciech Chromik, menedżer Grant Thornton.

- Wydaje się, że dyskonty niespożywcze niespecjalnie myślały o e-commerce. Sytuację zmieniła pandemia i konieczność zamknięcia wielu placówek funkcjonujących na terenie galerii handlowych. Pełne wejście w e-commerce wiąże się oczywiście z nakładami finansowymi. Konieczne jest zbudowanie platformy, obsługa logistyczna zamówień, etc. Największy gracz na tym rynku – sieć Pepco ogłosił niedawno, że pracuje nad uruchomieniem własnego kanału e-commerce, który będzie uzupełnieniem tradycyjnej oferty. Skoro lider chce wejść w ten kanał sprzedaży, prędzej czy później podążą za nim kolejne sieci – mówi Wojciech Chromik.

- Warto dużej mierze zmieniły się zachowania konsumentów. Nawyki zakupowe mocno przesunęły się w stronę sieci. Pandemia pogłębiła ten trend. Czy będzie on tak samo trwały i głęboki, kiedy koronawirus zostanie już pokonany – pokaże czas – dodaje.

Ekspert zwraca uwagę, że ze względu na sytuację gospodarczą, istnieje zagrożenie związane z przedłużaniem się lockdownu, co wiąże się z ograniczeniami w handlu. To spore ryzyko dla dyskontów non-food.

- Dyskonty niespożywcze nie oferują artykułów pierwszej potrzeby, więc jest pewne ryzyko dalszych spadków przychodów. Z drugiej strony kryzys zmusi konsumentów do większego zaciskania pasa. Przy wyborze codziennej odzieży czy dodatków do wnętrz, klienci będą zwracali uwagę na cenę, a to jest okazja właśnie dla dyskontów – ocenia Wojciech Chromik.

Jego zdaniem, na rynku dyskontów niespożywczych sytuacja jest ciekawa. - Mamy na nim absolutnego lidera – sieć Pepco z ponad tysiącem placówek w kraju i… resztę graczy. Dyskonty niespożywcze różnią się asortymentem ponieważ np. TXM i Takko Fashion oferują wyłącznie odzież a z kolei w sklepach Dealz i TEDi odzieży nie kupimy wcale. Konkurencja jednak jest spora, bo jak wynika z badań Polacy zagustowali w dodatkach dekoracyjnych i akcesoriach, które upiększają ich wnętrza, a dodatkowo są w dobrej – to znaczy przystępnej dla Kowalskiego – cenie. Poza tym sieci ze zróżnicowanym asortymentem oferują produkty sezonowe (dodatki świąteczne, letnie, jesienne, itp.) co dodatkowo przyciąga kupujących. Istotny elementem przy tego typu koncepcie sklepu jest cena – wymienia ekspert.




PARTNERZY SERWISU

partner serwisu partner serwisu partner serwisu



BĄDŹ NA BIEŻĄCO


OGŁOSZENIA

Ilość aktualnych ofert: 9840
Ilość aktualnych ofert: 488070

POLECANE OFERTY

SZUKAJ OBIEKTÓW KONFERENCYJNYCH

Wyszukiwanie zaawansowane
  • Max

    3,99

  • Śr

    3,15

  • Min

    2,79

ProduktySklepyRegiony


Drogi Użytkowniku!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych możemy przetwarzać Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. O celach tego przetwarzania zostaniesz odrębnie poinformowany w celu uzyskania na to Twojej zgody. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane dodatkowo jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.