PARTNER PORTALU

Pierwsza fala pandemii przemodelowała rynek ubrań

Autor: MW, dlahandlu.pl 4 maja 2021 13:28

Pierwsza fala pandemii przemodelowała rynek ubrań fot. rynek odzieży online zmienił się, shutterstock

"Klienci przeniosą się do internetu" i "Po odmrożeniu wszystko wróci do normy" - to dwie opinie, które pojawiły się po pierwszej fali pandemii i zamknięciu centrów handlowych. Wyniki sprzedaży Shoper pokazują, że w obu prognozach było ziarno prawdy. Lockdowny napędzają sprzedaż online, ale ma ona też swoją własną dynamikę. Najsilniejszy wpływ na zmianę zwyczajów konsumentów miała jak dotąd pierwsza fala pandemii i związane z nią obostrzenia.

Po zamknięciu 13 marca 2020 r. centrów handlowych i wprowadzeniu kilka dni później zakazu przemieszczania się, sprzedaż w sklepach odzieżowych na platformie sklepów internetowych Shoper szybko się zwiększyła. W kwietniu 2020 roku, w porównaniu z kwietniem 2019, liczba transakcji wzrosła w tej branży o 60%.

Klienci przekonują się do e-butików

Letnie miesiące przyniosły poluzowanie pandemicznych rygorów i powrót kupujących do sklepów odzieżowych w galeriach. Jednak sprzedaż w sieci nie wróciła do wartości sprzed pandemii. W sklepach Shoper kupujący wydawali na ubrania o 50 proc. więcej niż w styczniu 2020.
- Cały pandemiczny wzrost zakupów odzieżowych odbył się w oparciu o rozwiązania, które istniały od lat. Część klientów po prostu z nich wcześniej nie korzystała, bo była przyzwyczajona do wizyt w stacjonarnych sklepach. Dopiero zamknięcie w domach skłoniło ich do częstszego kupowania ubrań online. Miliony osób przekonało się do tej formy zakupów i będzie korzystać z niej częściej niż dotąd - mówi Oliwia Tomalik, Marketing Manager Shoper.

2 i 3 fala bez wyraźnej korelacji

W listopadzie wobec rosnącej liczby zachorowań na Covid-19 ponownie zamknięte zostały centra handlowe - tym razem z długą lista wyjątków, która nie objęła jednak sklepów odzieżowych. Statystyki sprzedaży tego asortymentu online platformie Shoper znów poszły w górę, osiągając wartości ponad dwukrotnie wyższe niż jeszcze na początku roku. Ten wysoki poziom sprzedaży utrzymał się także w grudniu, kiedy centra handlowe otwarto ponownie. Końcówka listopada i wraz okresem przedświątecznym to zawsze najgorętszy okres w roku. Dlatego nawet mimo otwarcie centrów handlowych liczba transakcji w odzieżowych sklepach Shoper była większa niż w listopadzie - wyjaśnia Oliwia Tomalik.

W 2021 r. korelacja między lockdownami a sprzedażą ubrań w sieci zdaje się zanikać. W styczniu, mimo zamkniętych galerii handlowych spadła, choć wciąż była równie wysoka, co wiosną ubiegłego roku podczas zakazu przemieszczania się. Z kolei ostatnia, trzecia fala koronawirusa i zamknięcia w marcu w kolejnych województwach centrów handlowych znowu podbiły wyniki odzieżowych e-sklepów. Klienci kupują w nich równie dużo co przed świętami, choć to nie sezon prezentowy. Pokazuje to, że z każdym kolejnym lockdownem kurczy się grupa osób, które chcą go przeczekać i jak najszybciej wrócić do dawnych nawyków. Rośnie grono osób adaptujących się do nowej normalności, której elementem stały się zakupy przez internet.

Podobał się artykuł? Podziel się!






BĄDŹ NA BIEŻĄCO


OGŁOSZENIA

Ilość aktualnych ofert: 9840
Ilość aktualnych ofert: 488070

POLECANE OFERTY

SZUKAJ OBIEKTÓW KONFERENCYJNYCH

Wyszukiwanie zaawansowane

Drogi Użytkowniku!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych możemy przetwarzać Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. O celach tego przetwarzania zostaniesz odrębnie poinformowany w celu uzyskania na to Twojej zgody. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane dodatkowo jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.