PIH: Łączona sprzedaż w sklepach i interencie będzie się dynamicznie rozwijać

Maciej Ptaszyński zauważa, że pomimo silnej reklamy dyskontów rośnie zainteresowanie sklepami mniejszymi oraz zakupami w internecie.
- Z pewnością za kilka lat będziemy więcej kupować w sieci, także produktów spożywczych. Jest to najszybciej rozwijający się trend w sprzedaży. Rośnie też sprzedaż wielokanałowa, czyli omnichannel – połączenie zakupów wirtualnych z tradycyjnymi.
Odwiedzalność centrów handlowych w Polsce w grudniu rośnie o prawie 20 proc. w stosunku do innych miesięcy - wynika z danych Polskiej Rady Centrów Handlowych. W tym miesiącu największym zainteresowaniem klientów cieszą się sklepy oferujące biżuterię, zegarki, akcesoria i zabawki oraz książki.
Czas zakupów przed świętami i Sylwestrem to również bardzo dobry okres dla sklepów oferujących produkty spożywcze i żywność w centrach handlowych.
Branżą, która w najmniejszym stopniu korzysta z grudniowej gorączki zakupowej są kina, kluby fitness czy kręgielnie, których wyniki rosną zaledwie o 2 proc. w stosunku do pozostałych miesięcy w roku.