Reklama
Partner portalu

DlaHandlu.pl – wiadomości handlowe, FMCG, ecommerce, franczyza, sieci handlowe

Reklama

Platformy gamingowe dyskontują sukces, który przyspieszyła pandemia

W trakcie lockdownu zainteresowaniem cieszyły się podmioty oferujące rozrywkę w domu. Wśród nich platformy gamingowe, czyli platformy marketplace, które oferują infrastrukturę dla zewnętrznych, niezależnych sprzedawców, łączącą ich z graczami oraz odbiorcami innych dóbr cyfrowych.
Reklama
  • W trakcie lockdownu zainteresowaniem cieszyły się podmioty oferujące rozrywkę w domu.
  • Na znaczeniu zyskały szczególnie serwisy łączące działalność w e-commerce oraz w gamingu, a więc będące platformami sprzedażowymi oferującymi gry oraz inne dobra w wersji cyfrowej.

 

Katalizatorem dla pojawienia się platform sprzedażowych dla graczy było stopniowe wypieranie tradycyjnej dystrybucji pudełkowej przez znacznie wygodniejszą i tańszą formę elektroniczną. Dzięki niej grę, program i wszelkie inne dobra cyfrowe, można otrzymać natychmiast, bez potrzeby czekania na dostawę czy wycieczki do sklepu.

Gdzie jest innowacja?

Czym tego typu platformy różnią się od oficjalnych serwisów do nabywania gier? Przede wszystkim platformy są tylko marketplace’ami. Oferują infrastrukturę dla zewnętrznych, niezależnych sprzedawców, łączącą ich z graczami oraz odbiorcami innych dóbr cyfrowych. Dzięki współpracy z wieloma merchantami oraz bezpośrednio z deweloperami i wydawcami, platformy sprzedażowe zazwyczaj mogą zaoferować niższe ceny niż serwisy, które pobierają od autorów gier wysokie prowizje. W przeciwieństwie do porównywarek cen, które agregują oferty, platformy sprzedażowe weryfikują sprzedawców i odpowiadają za bezpieczeństwo oraz obsługę użytkownika.

2,5 mld graczy - wartość rynku rośnie

Obecnie graczami jest ponad 2,5 miliarda osób na całym świecie, a liczba ta cały czas rośnie. Ma to bezpośrednie przełożenie na wartość rynku, którą szacuje się na blisko 200 miliardów dolarów. To około dwukrotnie więcej niż wart jest przemysł filmowy. Dodatkowym akceleratorem dla rozwoju rynku gier okazała się pandemia koronawirusa.

Branża zdominowana jest przez cztery podmioty: G2A, Kinguin, GAMIVO i Eneba. GAMIVO jako jedyna jest notowana na giełdzie i jest w pełni polskim podmiotem. W drugim kwartale br. odnotowała obrót rzędu niemal 47 mln zł oraz przychody na poziomie 9,1 mln zł. Zysk wypracowany przez platformę wyniósł 1,5 mln zł, co jest wzrostem aż o 315 proc. w stosunku do analogicznego okresu ubiegłego roku. W lipcu liczba zarejestrowanych użytkowników przekroczyła 3 miliony.

Reklama

Lista tagów

Zobacz komentarze (0)

Proszę podać imię
Proszę wpisać treść komentarza
Dodając komentarz, oświadczasz, że akceptujesz regulamin forum

Drogi Użytkowniku!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych możemy przetwarzać Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane dodatkowo jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do odwołania zgody oraz prawo sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl. Wycofanie zgody nie wpływa na zgodność z prawem przetwarzania dokonanego przed jej wycofaniem.

W dowolnym czasie możesz określić warunki przechowywania i dostępu do plików cookies w ustawieniach przeglądarki internetowej.

Jeśli zgadzasz się na wykorzystanie technologii plików cookies wystarczy kliknąć poniższy przycisk „Przejdź do serwisu”.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.