Reklama
Partner portalu

DlaHandlu.pl – wiadomości handlowe, FMCG, ecommerce, franczyza, sieci handlowe

Reklama

Poczta Polska do końca 2022 roku chce mieć 20 tys. punktów odbioru przesyłek

Sieć „Odbiór w Punkcie” Poczty Polskiej liczy ponad 16 tys. punktów i liczba ta stale rośnie. Już co 5 przesyłkę klienci odbierają w pocztowych punktach partnerskich i wciąż rozbudowywanej sieci własnych automatów paczkowych. Spółka prognozuje, że przyszłym roku udział przesyłek odbieranych w punktach i automatach wzrośnie do 30%.
Reklama

Poczta planuje do końca 2022 roku rozszerzyć sieć punktów odbioru do 20 tys.

W pierwszym półroczu tego roku ponad 20% przesyłek z zakupami internetowymi klientów Poczty było odbieranych w punktach odbioru. W przyszłym roku udział przesyłek odbieranych w punktach i automatach paczkowych ma wzrosnąć do 30%. 

Liczba punktów odbioru wzrosła o 30 proc.

Wzrost udziału Poczty Polskiej w rynku KEP (przesyłki kurierskie, ekspresowe, paczkowe) to jedno z kluczowych założeń strategicznych, obrane przez Spółkę na lata 2021–2023. W odpowiedzi na potrzeby rynkowe, wynikające ze stale zwiększającego się udziału e-commerce w krajowym rynku zakupowym, Poczta planuje do końca 2022 roku rozszerzyć sieć punktów odbioru do 20 tys.

Dzięki pozyskaniu nowych partnerów biznesowych oraz rozszerzaniu współpracy z dotychczasowymi, już teraz Poczta Polska dysponuje największą w kraju siecią ponad 16 tys. punktów odbioru, których liczba stale się powiększa. Wzrost liczby punktów odbioru r/r wyniósł 30%.

– Posiadamy największą w kraju sieć click & collect, którą konsekwentnie rozbudowujemy. Obecnie, wraz z partnerami, udostępniamy naszym klientom ponad 16 tys. punktów, w których komfortowo mogą odebrać i nadać przesyłki, w dogodnej lokalizacji nie tylko na terenie dużych miast i aglomeracji, ale także w mniejszych miejscowościach. Równocześnie prowadzimy intensywne prace nad rozwiązaniami logistycznymi, w tym nową odsłoną usługi Pocztex, które jeszcze sprawniej pozwolą nam dostarczać przesyłki zarówno do punktów partnerskich, jak i sieci automatów własnych – mówi Andrzej Bodziony, wiceprezes zarządu Poczty Polskiej S.A.

Coraz więcej przesyłek odbieranych w punkcie

Rosnący rynek e-commerce sprzyja rozwojowi sieci punktów odbioru. Poczta Polska działa elastycznie, na bieżąco analizuje i bada preferencje klientów, odpowiadając na ich potrzeby. Działania konkurencji to również pozytywny motywator do intensywnego rozwoju sieci. W pierwszym półroczu tego roku ponad 20% przesyłek z zakupami internetowymi klientów Poczty było odbieranych w punktach odbioru. Pocztowcy przewidują, że w przyszłym roku udział przesyłek odbieranych w punktach i automatach paczkowych wzrośnie do 30%. Warto dodać, że 35% całej sieci punktów odbioru zlokalizowanych jest w małych miastach o liczebności poniżej 20 tys. mieszkańców (ok. 17%) oraz na obszarach wiejskich (ok. 18%).

Aktualnie, oprócz dołączania nowych punktów partnerskich, Spółka intensywnie pracuje nad rozbudową sieci własnych, zewnętrznych automatów paczkowych do odbioru i nadawania przesyłek. Do końca 2022 roku Poczta planuje udostępnić klientom 2 tys. takich automatów.

Reklama

Lista tagów

Zobacz komentarze (0)

Proszę podać imię
Proszę wpisać treść komentarza
Dodając komentarz, oświadczasz, że akceptujesz regulamin forum

Drogi Użytkowniku!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych możemy przetwarzać Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane dodatkowo jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do odwołania zgody oraz prawo sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl. Wycofanie zgody nie wpływa na zgodność z prawem przetwarzania dokonanego przed jej wycofaniem.

W dowolnym czasie możesz określić warunki przechowywania i dostępu do plików cookies w ustawieniach przeglądarki internetowej.

Jeśli zgadzasz się na wykorzystanie technologii plików cookies wystarczy kliknąć poniższy przycisk „Przejdź do serwisu”.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.