Reklama
Partner portalu

DlaHandlu.pl – wiadomości handlowe, FMCG, ecommerce, franczyza, sieci handlowe

Poczta Polska: Przed świętami co trzecia paczka trafi do punktów odbioru

Obecnie co czwarta przesyłka jest obierana w jednym z punktów sieci Poczty Polskiej, a popularność tej formy dostawy stale rośnie. Po 9 miesiącach br. dynamika wolumenu przesyłek nadal utrzymuje się na poziomie ponad 220 proc. w stosunku do roku ubiegłego. W okresie przedświątecznym już co trzecia paczka będzie dostarczana do punktów odbioru i automatów paczkowych. Spółka udostępnia również klientom indywidualnym w każdej placówce możliwość nadania pocztowej przesyłki do odbioru w wybranym punkcie na terenie całej Polski.
Reklama

Do sieci Odbiór w Punkcie, tworzonej przez placówki Poczty Polskiej, sklepy Żabka, stacje PKN Orlen oraz kioski i saloniki prasowe RUCH, dołączyły automaty paczkowe w placówkach pocztowych i Biedronkach. Poczta dysponuje obecnie największą siecią click & collect, która umożliwia dogodny odbiór paczek w 12 tys. lokalizacji, a popularność tej formy odbioru stale rośnie. Po 9 miesiącach br. dynamika wolumenu przesyłek nadal utrzymuje się na poziomie ponad 220%  w stosunku do roku ubiegłego.

Rozwój sieci Odbiór w PUNKCIE wpisuje się w strategię spółki, która zakłada zwiększenie udziału w rynku KEP (kurier, ekspres, paczka).

– Możliwość odebrania przesyłki w wybranym miejscu, o dogodnej porze, przy okazji robienia zakupów, tankowania samochodu czy w ramach spaceru to odpowiedź na potrzeby klientów. Poczta Polska konsekwentnie rozwija sieć Odbioru w Punkcie. Dołączają do niej automaty paczkowe, z których można korzystać w wybranych placówkach pocztowych oraz sklepach Biedronka. Dziś kluczem do sukcesu na rynku w coraz większym stopniu staje się wygoda odbioru e-zakupów – mówi  Grzegorz Kurdziel, wiceprezes zarządu Poczty Polskiej ds. sprzedaży.

W każdym miesiącu 2019 roku miliony przesyłek trafiają do sieci Odbiór w PUNKCIE. Ponad połowa z nich odbierana jest w placówkach pocztowych, pozostałe w punktach partnerskich. Spośród wszystkich 12 tys. lokalizacji 6 tys. to sklepy Żabka.

– Nadawanie i odbiór paczek jest najszybciej rozwijającą się usługą spośród wszystkich oferowanych w Żabce. Klienci doceniają intuicyjny i szybki system obsługi oraz dostępność usługi (6 tys. sklepów w całej Polsce). Najwięcej paczek przechodzi przez nasze sklepy w poniedziałki i środy. Rekordowym dniem był w tym roku 10 października, w którym obsłużyliśmy aż 75 tys. przesyłek. W ostatnim kwartale spodziewamy się wzrostu obsługiwanych przez nas paczek – mówi Anna Grabowska wiceprezes ds. komercyjnych firmy Żabka Polska.

Opublikowany niedawno raport Poczty Polskiej „Rozwój rynku przesyłek kurierskich, ekspresowych i paczkowych (KEP) w Polsce 2014–2023” zakłada, że w 2023 roku operatorzy KEP obsłużą prawie 850 mln paczek, czyli dwa razy więcej niż w 2017 roku. Oznacza to wzrost o 78% w stosunku do ubiegłego roku. Prognozowany średni wskaźnik rocznego wzrostu w latach 2019–2023 wyniesie 11%. Wartość rynku KEP w Polsce w 2023 roku będzie kształtować się na poziomie blisko 12 mld zł.

Reklama

Lista tagów

Zobacz komentarze (0)

Proszę podać imię
Proszę wpisać treść komentarza
Dodając komentarz, oświadczasz, że akceptujesz regulamin forum