Reklama
Partner portalu

DlaHandlu.pl – wiadomości handlowe, FMCG, ecommerce, franczyza, sieci handlowe

Reklama

Pod koniec października rozpoczyna się sezon świąteczny. Jak zwiększyć sprzedaż?

Sezon świąteczny rozpoczyna się już w październiku: liczba wyszukiwań w wyszukiwarce Google takich fraz jak „prezenty dla” i „prezenty od” zaczyna wzrastać już od ostatniego tygodnia października. 67 proc. zakupów świątecznych zostało zaplanowanych jeszcze wcześniej - wynika z danych Google.
Reklama

W 2018 roku branża handlu detalicznego zanotowała najlepszy sezon świąteczny w historii handlu w USA, generując zysk w wysokości 853 mld USD. Po raz pierwszy ponad połowa czasu spędzonego na zakupach i ponad połowa samych zakupów miała miejsce online, zaś e-sprzedaż osiągnęła największy od ponad dekady wzrost ‒ o 18,4% rok do roku. W Polsce w 2018 roku liczba zapytań do wyszukiwarki Google z poziomu telefonu przekroczyła tę z poziomu desktopu. Jak pokazują dane , 2/3 Polaków najpierw wyszukuje w Google produktu, który zamierza nabyć, niezależnie od tego czy później dokonają zakupu online czy w sklepie stacjonarnym. Jak sprostać oczekiwaniom klientów? 

1. Plan działania na okres świąteczny

Podczas tworzenia harmonogramu należy pamiętać, że czas kampanii reklamowej jest kluczowy. Dni o największej liczbie zakupów są rozproszone po całym okresie świątecznym, a nie skupione wokół kilku konkretnych dat przed samymi świętami. Dlatego zadbaj o swoją obecność online przed szczytem świątecznego ruchu, aby zdobyć klientów kupujących z wyprzedzeniem, tzw. early birds shoppers - radzi Google.

2. Sprawny sklep internetowy

81% kupujących w okresie świąt, którzy korzystali z wyszukiwarki Google, szukało informacji o marce i produktach. Jednak sama obecność w internecie nie wystarczy. Dla klienta ważne jest, aby na stronie sklepu mógł intuicyjnie znaleźć poszukiwane produkty, a także informacje o ich dostępności. 

Strona lub sklep powinny być dostępne również w wersji na urządzenia mobilne, z których zdecydowanie coraz częściej korzystają kupujący w sieci. W marcu 2018 stała się w Polsce rzecz rewolucyjna: liczba zapytań do Google ze smartfonów po raz pierwszy przekroczyła zapytania dokonywane z komputerów. Aż o 180% wzrosła w ostatnim czasie liczba wyszukiwań frazy „kup online” na urządzeniach mobilnych. Równie ważne, co sama mobilna strona, jest szybkość jej ładowania. Większość użytkowników twierdzi, że wolno ładujące się strony powodują u nich uczucie frustracji . Aż 53% zrezygnuje z wizyty na stronie, jeżeli będzie się ona ładować ponad 3 sekundy .

Reklama

Lista tagów

Zobacz komentarze (0)

Proszę podać imię
Proszę wpisać treść komentarza
Dodając komentarz, oświadczasz, że akceptujesz regulamin forum

Drogi Użytkowniku!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych możemy przetwarzać Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane dodatkowo jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do odwołania zgody oraz prawo sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl. Wycofanie zgody nie wpływa na zgodność z prawem przetwarzania dokonanego przed jej wycofaniem.

W dowolnym czasie możesz określić warunki przechowywania i dostępu do plików cookies w ustawieniach przeglądarki internetowej.

Jeśli zgadzasz się na wykorzystanie technologii plików cookies wystarczy kliknąć poniższy przycisk „Przejdź do serwisu”.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.