PARTNER PORTALU

Pointpack planuje rozwój za granicą i nowe projekty w Polsce

Autor: PAP Biznes 3 marca 2021 17:39

Pointpack, oferujący rozwiązania IT i usługi serwisowe dla punktów nadawczo-odbiorczych, liczy na utrzymanie w 2021 r. tempa wzrostu z 2020 r. zarówno pod względem sprzedaży, jak i zysków. Spółka zakłada, że liczba projektów będzie rosnąć, a kilka z nich uda się zrealizować w tym roku - powiedział PAP Biznes prezes Marek Piosik.

"Kontynuujemy strategię rozwoju na rynku polskim i zagranicznym - nawiązujemy partnerstwa i współpracę w branży handlowej oraz kurierskiej. Od dawna prowadzimy wiele rozmów, więc mamy nadzieję, że w kolejnych miesiącach będziemy mogli cyklicznie informować o nowych kontraktach i zbierać owoce już rozpoczętej współpracy. Myślę, że w 2021 r. uda się zrealizować kilka projektów, nad którymi intensywnie pracujemy" - powiedział PAP Biznes prezes.
 
"Dzięki temu, że w naszych procesach wdrażamy algorytmy sztucznej inteligencji, widzimy ich potencjał, a tym samym obszar do wzrostu efektywności sieci infrastruktury nadawczo-odbiorczej o kilkanaście procent" - dodał.
 
W styczniu Pointpack poinformował o podpisaniu z rumuńską spółką Payten Payment Solutions umowy o współpracy, dotyczącej wdrożenia systemu obsługi przesyłek kurierskich. Spółka niedawno nawiązała także współpracę z Pocztą Polską i Eurocash w zakresie obsługi przesyłek dostarczanych przez Pocztę do sklepów sieci handlowych udostępnionych przez Eurocash. Pointpack zacieśnił również współpracę z Cleveronem, estońskim partnerem technologicznym, podpisując umowę dystrybucyjną związaną z wprowadzeniem nowej generacji robotów i maszyn kurierskich.
 
Prezes pytany, czy Pointpack w 2021 r. ma szansę powtórzyć dynamikę wyników z 2020 r. odpowiedział, że chociaż ubiegły rok był pełen zawirowań w wielu branżach, to dla spółki był udany i zarząd zakłada, że uda się utrzymać tempo wzrostu, zarówno pod kątem sprzedaży, jak i zysków.
 
Spółka podawała, że szacuje przychody w 2020 r. na ok. 38,5 mln zł, co oznacza wzrost w stosunku do 2019 r. o 42 proc. W samym czwartym kwartale 2020 r. Pointpack szacuje przychody na 11,2 mln zł, czyli o 27,8 proc. więcej w porównaniu do trzeciego kwartału 2020 r. oraz o 12,1 proc. w stosunku do czwartego kwartału 2019 r.
 
"W 2020 r. rynek KEP bardzo szybko rósł i szacujemy, że w kolejnych latach może rosnąć o ponad 20 proc. rocznie. Jednocześnie obserwujemy trend zmiany zachowań konsumentów, którzy coraz częściej będą wybierali dostawę do punktów, czy automatów zamiast pod wskazany adres"- powiedział Piosik.
 
"Rosną potrzeby w zakresie infrastruktury pierwszej i ostatniej mili, pojawia się wiele inwestycji w tym obszarze i interesują się nimi firmy nie tylko z branży kurierskiej. Coraz więcej sieci handlowych dostrzega konieczność realizacji usług wygodnych dla klientów w oparciu o niezależnego partnera technologicznego" - dodał.
 
W ocenie prezesa na rynku panuje obecnie duża konkurencja, co jest korzystne dla klientów, ale jednocześnie powoduje, że branża - w porównaniu do innych krajów europejskich - pracuje na małej marży, co wywiera presję na optymalizację oraz inwestycje w kierunku przewagi technologicznej. Dodatkowo - jego zdaniem - pandemia zwiększyła presję na rozwój nowych technologii i wiele firm wdraża strategie digitalizacji, zmienia się kontakt i relacja z klientem w obszarze dystrybucji, a także usług.
 
"Polski rynek wyróżnia się dużą innowacyjnością i jest gotowość do wdrażania odważnych projektów - tego też oczekują klienci. Wzrost rynku rodzi wyzwania - pojawia się np. ryzyko przeinwestowania, wojny cenowej, niepewność w obszarze prawnym, cele redukcji CO2. Dla nas, im więcej zmienności, szans, możliwości niwelowania ryzyka i optymalizacji kosztów, tym lepiej, bo naszym celem jest dostarczanie rozwiązań ułatwiających realizację projektów logistycznych" - powiedział prezes.
 
"Widzimy duże zapotrzebowanie, by infrastruktura była bliżej klienta - jest jeszcze sporo obszarów w Polsce, gdzie jej brakuje. Mamy obecnie ok. 40 tys. punktów, gdzie można nadać i odebrać przesyłki, a szacunki pokazują, że rynek kurierski urośnie w ciągu pięciu lat dwukrotnie. Podobnie może być z zapotrzebowaniem na infrastrukturę i usługi technologiczne" - dodał Piosik.
 
Zdaniem prezesa, branża logistyki miejskiej i infrastruktury pierwszej i ostatniej mili będzie wymagać inwestycji na całym świecie jeszcze przez wiele lat i mimo konkurencji na rynku jest miejsce na nowe projekty. "W mojej ocenie szanse będą się wyrównywać. Rynek rozwija się i jeszcze przez długi czas znajdzie się miejsce na różne projekty, a inwestycje pomogą w jego stabilizacji" - powiedział.
 
Pointpack chce kontynuować działalność na rynkach zagranicznych, w czym zamierza wykorzystywać doświadczenie zdobyte w Polsce. "Polska wyprzedza pod względem technologicznym i potrzeb rynkowych wiele rynków zagranicznych, a my to doświadczenie chcemy wykorzystywać przy rozwijaniu działalności poza Polską. Raczej poszukujemy lokalnych partnerów, nie chcemy tworzyć za granicą struktur i przenosić naszych centrów kompetencji. Ekspansja zagraniczna wpisuje się w naszą strategię, ale chcemy rozwijać projekty z Polski, a operacyjnie wspierać się lokalnym partnerstwem technologicznym" - powiedział Piosik.
 
Dodał, że rozmowy o potencjalnej współpracy zagranicznej spółka prowadzi nie tylko w Europie. Chociaż rynek europejski jest spółce najlepiej znany, jeśli chodzi o modele funkcjonowania branży kurierskiej i handlowej, to technologia jest na tyle elastyczna, że w procesie poszukiwania atrakcyjnych rynków kluczowa staje się kwestia zapotrzebowania na usługi.

Podobał się artykuł? Podziel się!






BĄDŹ NA BIEŻĄCO


OGŁOSZENIA

Ilość aktualnych ofert: 8300

SZUKAJ OBIEKTÓW KONFERENCYJNYCH

Wyszukiwanie zaawansowane
  • Max

    8,95

  • Śr

    4,98

  • Min

    2,99

ProduktySklepyRegiony


Drogi Użytkowniku!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych możemy przetwarzać Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. O celach tego przetwarzania zostaniesz odrębnie poinformowany w celu uzyskania na to Twojej zgody. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane dodatkowo jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.