Reklama
Partner portalu

DlaHandlu.pl – wiadomości handlowe, FMCG, ecommerce, franczyza, sieci handlowe

Reklama

Polacy kupują w sieci bo jest taniej niż w sklepach stacjonarnych

Ponad 90 proc. Polaków kupujących w internecie korzysta z serwisów aukcyjnych, a komputer stacjonarny lub laptop jest używany do zakupów znacznie częściej niż sprzęt mobilny - wynika z danych domu mediowego Mindshare Polska.
Reklama

Polacy korzystają z internetowych zakupów raz w miesiącu lub rzadziej, przy czym najbardziej popularne jest korzystanie z aukcji w sieci - do dokonywania na nich zakupów przyznaje się 92 proc. respondentów. Mniejszy odsetek (74 proc.) kupuje w sklepach online, a 35 proc. korzysta z opcji zakupów grupowych.

Z raportu zatytułowanego „Zakupy w internecie” wynika, że internauci najbardziej chcą kupować w sieci filmy, muzykę i gry (74 proc.), w dalszej kolejności zabawki i akcesoria dla dzieci (70 proc.) oraz bilety na samolot lub pociąg, które wymieniło w badaniu 68 proc. pytanych.

Badania wskazują, że w dziedzinie zakupów internetowych Polacy rzadko korzystają z urządzeń mobilnych - 19 proc. z nich używa smartfona lub tabletu odwiedzając sklepy online lub aukcje. Zdecydowana większość (93 proc.) dokonuje zakupów przy użyciu stacjonarnego lub przenośnego komputera.

Dla respondentów badanych przez Mindshare Polska najważniejszym kryterium decydującym o dokonywaniu zakupów w sieci są niższe ceny artykułów w porównaniu z ofertą sklepów tradycyjnych. Oprócz tego, jak podają badani, istotna jest możliwość szybkiego przejrzenia cen tego samego artykułu w różnych miejscach w internecie.

Jako źródło informacji o produktach internauci podają w pierwszej kolejności (44 proc. wskazań) porównywarki cen. Na dalszych miejscach znalazły się strony producentów (39 proc.), a 24 proc. badanych wskazało na fora internetowe jako najcenniejsze źródło wiadomości na temat wybranych artykułów. Raport wskazuje także na to, że choć duża część badanych wybiera przy transakcjach online płatność bezgotówkową, to wciąż spory odsetek (39 proc.) wybiera możliwość zapłacenia za zakupy przy odbiorze przesyłki.

Badanie „Zakupy w internecie” zostało przeprowadzone metodą internetowych ankiet komputerowych CAWI (Computer Assisted Web Interviews). Próba badawcza to ponad 500 użytkowników internetu w wieku 16-54, którzy zrobili zakupy online w ciągu ostatnich 6 miesięcy. Badanie zostało zrealizowane w listopadzie 2014 r.

Reklama

Lista tagów

Zobacz komentarze (0)

Proszę podać imię
Proszę wpisać treść komentarza
Dodając komentarz, oświadczasz, że akceptujesz regulamin forum

Drogi Użytkowniku!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych możemy przetwarzać Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane dodatkowo jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do odwołania zgody oraz prawo sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl. Wycofanie zgody nie wpływa na zgodność z prawem przetwarzania dokonanego przed jej wycofaniem.

W dowolnym czasie możesz określić warunki przechowywania i dostępu do plików cookies w ustawieniach przeglądarki internetowej.

Jeśli zgadzasz się na wykorzystanie technologii plików cookies wystarczy kliknąć poniższy przycisk „Przejdź do serwisu”.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.