Polacy na zakupy w internecie wybierają poniedziałki
Z kolei soboty są najmniej korzystne dla branży e-commerce. Liczba osób odwiedzających sklepy internetowe jest w te dni nawet o ponad 8 proc. niższa niż średnia dla całego miesiąca, a liczba transakcji spada o ponad 22 proc. poniżej średniej.
W drugiej połowie grudnia, na tydzień przed świętami Bożego Narodzenia, częstotliwość wizyt w e-sklepach oraz robienia zakupów zaczyna systematycznie spadać i osiąga najniższy poziom w Wigilię. W tym dniu e-sklepy odwiedza o 28 proc. osób mniej niż średnio w grudniu. Ponadto, liczba transakcji jest wtedy niższa od średniej dla tego miesiąca o prawie 41 proc.
W Polsce internauci najczęściej odwiedzają sklepy internetowe w niedziele – nawet o ponad 19% częściej niż średnia w grudniu. Jednak więcej transakcji robią w dni robocze, a szczególnie w poniedziałki – nawet o 54 proc. częściej niż średnia dla grudnia. Z kolei w Wigilię Polacy wchodzą na strony e-sklepów sporadycznie, bo aż o 55 proc. rzadziej niż wynosi średnia dla grudnia (dokonują wtedy też o 74 proc. mniej transakcji niż średnia). Podobnie jak reszta świata, polscy internauci najchętniej klikają w reklamy w dniach 25, 26 i 27 grudnia – co robią częściej odpowiednio o ponad 10 proc., 13 proc. i 12 proc. niż średnia dla całego miesiąca. Bezpośrednio po świętach e-sklepy zaczynają ponownie notować znaczące wzrosty odwiedzin oraz transakcji. Dla przykładu, 27 grudnia Polacy odwiedzali strony sklepów o 40 proc. częściej niż średnia dla grudnia i robili o 22 proc. więcej zakupów niż średnia dla tego miesiąca.