Reklama
Partner portalu

DlaHandlu.pl – wiadomości handlowe, FMCG, ecommerce, franczyza, sieci handlowe

Reklama

Polacy zakupy internetowe robią w pracy. Szczególnie od wtorku do czwartku

Z analizy ponad 3 mln ankiet wynika, że każdego miesiąca Polacy generują w sklepach internetowych dwa tzw. szczyty zakupowe. Zaczynają się one każdego pierwszego i dziesiątego dnia miesiąca - wynika z analizy Ceneo.pl
Reklama

Jest to oczywiście związane z faktem, że większość z nas otrzymuje w tych dniach wynagrodzenia. Zainteresowanie zakupami utrzymuje się na wysokim poziomie przez kilka dni. Ceneo.pl sprawdziło również, w które dni tygodnia kupujący w sieci wykazują się największą aktywnością. Dane pokazują, że Polacy w ciągu ostatniego roku mocno ograniczyli weekendowe zakupy w sieci. Impulsem do takiego zachowania w sieci może być zakaz handlu w niedzielę. Prawdopodobnie z góry zakładamy, że ten czas spędzimy z rodziną a nie na zakupach, również tych internetowych. Nadrabiamy za to w ciągu tygodnia – tłumaczy Dariusz Grabowski,dyrektor departamentu rozwoju produktu w Ceneo.pl. Ankiety pokazują, że najczęściej zamawiamy produkty od wtorku do czwartku, właściwie od rana do wieczora.

Najwięcej pracy sklepy mają pod koniec roku. Co kupujemy on-line?

W życiu internetowych sprzedawców jest taki okres, kiedy zakupy trwają przez cały tydzień i niemal całą dobę. To oczywiście okres przedświąteczny. Największy szczyt zakupowy w roku tradycyjnie przypada już na przełomie listopada i grudnia. Wtedy sklepy włączają świąteczne promocje. Kulminacyjnym momentem tych działań jest ostatni weekend listopada, czyli Black Friday. Polacy coraz chętniej zwlekają z zakupem prezentów właśnie do czasu tej akcji handlowej, licząc na atrakcyjne ceny i promocje. Dodatkowo na początku grudnia organizowane są takie akcje jak Dzień Darmowej Wysyłki, którą w tym roku Ceneo.pl zorganizuje 4 grudnia. Dane porównywarki internetowej potwierdzają, że sezon na świąteczne prezenty trwa właściwie do samych świąt, kiedy rzutem na taśmę niektórzy z nas próbują jeszcze zamówić prezenty dla najbliższych. Ogólny wzrost zamówień sklepy internetowe notują także w okresie walentynek i Dnia Dziecka. Ten trend nie jest dla nas zaskoczeniem. - Z naszych analiz wynika, że produkty z takich kategorii jak Zdrowie, Uroda czy Dla Dziecka są najchętniej kupowanymi w sklepach internetowych w ubiegłym roku – przyznaje Dariusz Grabowski

Pozostałymi produktami, które znalazły się w czołówce najpopularniejszych w sklepach internetowych są towary z takich kategorii jak: Księgarnia, Sprzęt AGD, Budowa i Remont, Hobby i zwierzęta.

 


Dodatkowych informacji udziela:

 

Reklama

Lista tagów

Zobacz komentarze (1)

Proszę podać imię
Proszę wpisać treść komentarza
Dodając komentarz, oświadczasz, że akceptujesz regulamin forum

Drogi Użytkowniku!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych możemy przetwarzać Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane dodatkowo jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do odwołania zgody oraz prawo sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl. Wycofanie zgody nie wpływa na zgodność z prawem przetwarzania dokonanego przed jej wycofaniem.

W dowolnym czasie możesz określić warunki przechowywania i dostępu do plików cookies w ustawieniach przeglądarki internetowej.

Jeśli zgadzasz się na wykorzystanie technologii plików cookies wystarczy kliknąć poniższy przycisk „Przejdź do serwisu”.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.