Reklama

DlaHandlu.pl – wiadomości handlowe, FMCG, ecommerce, franczyza, sieci handlowe

Reklama

Polska marka debiutuje w Wielkiej Brytanii, drogerii Notino i MakeUp

True men skin care – pielęgnacyjne kosmetyki premium dla mężczyzn – są od niedawna dostępne w sprzedaży na rynku brytyjskim, a także w drogerii Notino. Teraz będą także sprzedawane w e-drogerii MakeUp. Spółka FerrumLabs – właściciel marki wszedł na rynek z linią kosmetyków dla mężczyzn w styczniu bieżącego roku.
Reklama

Równolegle, w ramach kampanii crowdinvestingowej, trwa emisji akcji FerrumLabs, której celem jest m.in. wzrost skali produkcji, niezbędny przy tak intensywnej ekspansji zagranicznej.

Rynek kosmetyków w Wielkiej Brytanii to trzeci pod względem wielkości rynek europejski. Zgodnie z danymi opublikowanymi przez Euromonitor International wartość sprzedanych kosmetyków w 2020 roku osiągnęła tam 10,7 mld Euro, plasując kraj tuż za Niemcami (14 mld Euro) oraz Francją (11,4 mld Euro). Prognoza na 2021 rok zakłada ogólnoświatowy wzrost rynku kosmetycznego na poziomie 7,9% w porównaniu r/r. Obostrzenia pandemiczne wraz z izolacją społeczną, zmieniły preferencje zakupowe Brytyjczyków. Przedstawiciele Beauty Base - czołowej sieci drogerii w Wielkiej Brytanii - odnotowali, że podczas gdy spadła sprzedaż kosmetyków do makijażu i perfum, wzrosła popularność produktów odpowiedzialnych za pielęgnację skóry. W drugim półroczu 2020 roku, zaobserwowano 200-procentowy wzrost sprzedaży kosmetyków pielęgnacyjnych, takich jak: kremy nawilżające, balsamy do rąk, balsamy do ciała. Co ciekawe, aż o 300 proc. wzrosła kategoria męskiej pielęgnacji. 

Polska marka z międzynarodowymi ambicjami

Potencjał rynku brytyjskiego oraz rosnące tam zainteresowanie kosmetykami dla mężczyzn postanowili wykorzystać twórcy polskiej marki True men skin care, która zadebiutowała na rodzimym rynku na początku 2021 roku. Za projektem stoi Maciej Adamaszek, twórca marek, m.in. sieci „W Biegu Cafe”, który dostrzegł niszę na rynku kosmetyków po tym, jak sam zaczął poszukiwać skutecznych produktów w rozsądnych cenach.  W efekcie powstała marka True men skin care.

Kosmetyki są w sprzedaży zarówno dla klienta indywidualnego, ale są też dystrybuowane do specjalistycznych salonów kosmetycznych w całej Polsce. Niedawno marka weszła także do asortymentu największego polskiego sklepu online specjalizującego się w profesjonalnej pielęgnacji – Topestetic.pl a z końcem lipca rozpoczyna współpracę z Notino, największym sklepem internetowym z perfumami i kosmetykami w Europie.

Z kolei MakeUp oferuje produkty partnerów do 19 państw, gdzie dysponuje bazą 300 mln aktywnych klientów. Roczna sprzedaż oscyluje na poziomie 50 mln produktów.

W styczniu br., gdy FerrumLabs rozpoczęło sprzedaż produktów True men skin care przychód przekroczył kwotę 7 tys. zł, podczas gdy w I kwartale już 40 tys. zł. W samym kwietniu sprzedaż przekroczyła 42 tys., z kolei wstępne szacunki wskazują na 200 tys. zł przychodu w pierwszym półroczu. 

Strategiczny rynek brytyjski

Model sprzedaży kosmetyków True men skin care, pozwalający na dynamiczną ekspansję zagraniczną, jest oparty o ścisłą współpracę z Amazonem - największym sklepem e-commerce na świecie. Spółka posiada status paneuropejskiego partnera Amazon Prime, dzięki temu kosmetyki polskiej marki są dostępne w 24h od momentu zakupu. Poza Polską, kosmetyki True men skin care są dostępne w sprzedaży w Niemczech, Austrii, Francji, Szwajcarii, Hiszpanii oraz we Włoszech. Z końcem czerwca marka zadebiutowała także w Wielkiej Brytanii. Wspólnie daje to rynek o wielkości 350 mln obywateli.

Trwa emisja crowdinvestingowa FerrumLabs

Poza ekspansją zagraniczną Spółka FerrumLabs stawia też na projekty mające na celu rozwój na rodzimym rynku. Firma prowadzi aktualnie publiczną emisję akcji na platformie Beesfund, o łącznej wartości niemal 1,5 mln zł. Póki co firma pozyskała 225 tys. zł. W jej ramach inwestorzy mogą kupić akcje spółki i dołączyć tym samym do kosmetycznego biznesu dla mężczyzn. Pozyskane środki od nowych akcjonariuszy mają posłużyć m.in. na zwiększenie skali produkcji oraz rozszerzenie asortymentu kosmetyków. W ciągu 3 lat FerrumLabs planuje także wejście na rynek NewConnect. 

Reklama

Lista tagów

Zobacz komentarze (0)

Proszę podać imię
Proszę wpisać treść komentarza
Dodając komentarz, oświadczasz, że akceptujesz regulamin forum

Drogi Użytkowniku!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych możemy przetwarzać Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane dodatkowo jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do odwołania zgody oraz prawo sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl. Wycofanie zgody nie wpływa na zgodność z prawem przetwarzania dokonanego przed jej wycofaniem.

W dowolnym czasie możesz określić warunki przechowywania i dostępu do plików cookies w ustawieniach przeglądarki internetowej.

Jeśli zgadzasz się na wykorzystanie technologii plików cookies wystarczy kliknąć poniższy przycisk „Przejdź do serwisu”.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.