Ponad 30 proc. Polaków jest zainteresowanych zakupami na amazon.pl

Do ekspansji w naszym kraju przygotowuje się międzynarodowy gigant sprzedaży detalicznej – Amazon. Czy wywoła to rewolucję w sektorze e-commerce? Agencja Inquiry pisze o starciu gigantów w najnowszym raporcie „Allegro, AliExpress, Amazon i przyszłość polskiego handlu”.
W Polsce Amazon jest marką dość dobrze znaną, a od czterech lat Polacy korzystają z polskojęzycznej wersji strony amazon.de. Obecnie 65 proc. Polaków robiących zakupy przez internet zna markę Amazon, a co 7 osoba w tej grupie dokonała kiedykolwiek zakupów za pośrednictwem tej platformy.
Najbardziej popularną platformą internetową działającą na polskim rynku jest Allegro – to marka znana praktycznie wszystkim osobom, które kupują za pośrednictwem internetu. Na drugim miejscu plasuje się platforma ogłoszeń lokalnych OLX, rozpoznawana przez 85% osób. Kolejne miejsca należą do Zalando i empik.com, zaś Amazon pod względem znajomości znajduje się na 6. pozycji, za Aliexpress. W opinii klientów Allegro wygrywa w zestawieniu z gigantami, głównie dzięki dobrej jakości i obsłudze, niskim cenom, szybkiej dostawie oraz ogólnemu zaufaniu do marki.
Przeczytaj także:
Jak zmieni się polski rynek e-commerce? Agnieszka Górnicka, prezes Inquiry, podkreśla: - Spośród osób, które znają markę Amazon, już ponad 40% wie o planach rozpoczęcia działalności w Polsce, a ponad połowa deklaruje chęć korzystania ze strony amazon.pl. Innym słowy, ponad 1/3 ogółu Polaków kupujących w internecie jest zainteresowana zakupami na amazon.pl, a ich stosunek do marki jest zdecydowanie pozytywny. Polskie firmy e-commerce szykują się na walkę o rynek, czego dowodem jest choćby debiut Allegro na warszawskiej giełdzie - mówi ekspertka.

-
matrix 2020-10-15 20:36:18
Obudzicie sie jak juz bedzie za pozno.
-
alan 2020-10-14 12:28:51
czekam na amazon.pl :)
- Wt 20:33 KPRM zaprasza polskie firmy do Europejskiej Koalicji na Rzecz Ekologicznej...
- Wt 18:39 Jak Amazon zmieni układ sił w e-handlu?
- Wt 18:16 Akcja promująca nowy Danone w Żabce zakończona przed czasem
- Wt 18:06 Tymczasowa decyzja UOKiK ws. transakcji Netto-Tesco
- Wt 17:05 31 polskich firm w rankingu najszybciej rozwijających się firm "Financial Times"
- Wt 16:52 Piotr i Paweł w Starym Browarze zlikwidowany
- Wt 16:35 21 obiektów po serwisach samochodowych zmieni szyld na Media Expert
- Wt 15:37 Restauratorzy są uporczywie nękani? Tak uważa Konfederacja
-
Rafał Brzoska na EEC Trends: Za chwilę wprowadzimy produkt, który zmieni rynek
-
Vollmart, nowa marka hard dyskontów w Polsce. Co na to Walmart?
-
ZPPHiU: Rząd wspiera galerie handlowe kosztem polskich przedsiębiorców
-
W tym roku Sweet Gallery otworzy w Polsce 180 nowych punktów
-
Zakaz handlu przed Sądem Najwyższym w kontekście "przeważającej działalności"...
-
Amazon: Chcemy wnieść nową jakość
- 1 Rafał Brzoska na EEC Trends: Za chwilę wprowadzimy produkt, który zmieni rynek
- 2 SPAR otrzyma do 25 mln euro pożyczki z EBOiR, m.in. na restrukturyzację PiP
- 3 SPAR rusza z kampanią promującą polskich dostawców
- 4 Amazon: Chcemy wnieść nową jakość
- 5 Podatek cukrowy zmienił ceny w sklepach: Podrożała nie tylko cola...
- 6 2,5 mld euro sprzedaży Spar Group
-
Startuje 9. edycja konkursu e-Commerce Polska awards
-
Ostatni dzwonek na Tarczę 2.0. PFR wyjaśnia wątpliwości
-
GieldaRolna.pl: docieraj do odbiorców z sektora rolno-spożywczego
BĄDŹ NA BIEŻĄCO
OGŁOSZENIA
PRACA W HANDLU
TYP OFERT »POLECANE OFERTY
SZUKAJ OBIEKTÓW KONFERENCYJNYCH
Drogi Użytkowniku!
W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych możemy przetwarzać Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. O celach tego przetwarzania zostaniesz odrębnie poinformowany w celu uzyskania na to Twojej zgody. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane dodatkowo jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).
Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.
Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).
Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.
Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.
Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.