Reklama

DlaHandlu.pl – wiadomości handlowe, FMCG, ecommerce, franczyza, sieci handlowe

Reklama

Ponad 30 proc. sklepów internetowych narusza zbiorowe interesy konsumentów.

Z badania przeprowadzonego na grupie 1000 polskich sklepów internetowych przez serwis KlauzuleNiedozwolone.pl wynika, że ponad 30 proc. z nich posiada w swoich regulaminach klauzule niedozwolone z rejestru prowadzonego przez prezesa UOKiK.
Reklama

Posiadanie klauzuli niedozwolonej w swoim regulaminie jest bardzo ryzykowne. Po pierwsze stosowanie takiego regulaminu może zostać uznane za praktykę naruszającą zbiorowe interesy konsumentów, co wiążę się z kolei z ryzykiem nałożenia na przedsiębiorcę kary pieniężnej w wysokości nawet do 10  proc. przychodu za poprzedni rok rozliczeniowy.
Przedsiębiorcę, który świadomie lub nieświadomie posiada klauzule abuzywne w swoim regulaminie może pozwać każdy potencjalny konsument. W wypadku niekorzystnego dla przedsiębiorcy wyroku ponosi on koszty publikacji wyroku w Monitorze Sądowym i Gospodarczym (0,70 zł za jeden znak, średnio ok. 1500 złotych za jeden wyrok) oraz najczęściej koszty zastępstwa procesowego (co najmniej 360 zł + VAT).

Obecnie w rejestrze UOKiK jest blisko 2600 klauzul niedozwolonych i średniorocznie dochodzi 300 nowych, co sprawia, że przedsiębiorca powinien regularnie sprawdzać, czy jakiś zapis w jego regulaminie nie został uznany nagle za klauzulę niedozwoloną.

Reklama

Lista tagów

Zobacz komentarze (0)

Proszę podać imię
Proszę wpisać treść komentarza
Dodając komentarz, oświadczasz, że akceptujesz regulamin forum

Drogi Użytkowniku!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych możemy przetwarzać Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane dodatkowo jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do odwołania zgody oraz prawo sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl. Wycofanie zgody nie wpływa na zgodność z prawem przetwarzania dokonanego przed jej wycofaniem.

W dowolnym czasie możesz określić warunki przechowywania i dostępu do plików cookies w ustawieniach przeglądarki internetowej.

Jeśli zgadzasz się na wykorzystanie technologii plików cookies wystarczy kliknąć poniższy przycisk „Przejdź do serwisu”.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.