Ponad 60 proc. e-klientów kupuje prezenty przez smartfona

Autor: dlahandlu.pl 4 grudnia 2020 09:19

Ponad 60 proc. e-klientów kupuje prezenty przez smartfona fot. shutterstock

Z ankiety AdColony dla agencji Mobiem dotyczącej zakupów świątecznych w 2020 roku, wynika, że 6 na 10 polskich użytkowników korzysta z telefonu do robienia zakupów. Jednocześnie z danych aplikacji Listonic wynika, że w okresie od 26.11 do 3.12 br., na listach zakupowych Polaków znalazło się więcej klocków Lego (wzrost o 75%), gier planszowych (45%), lalek (150%), pluszaków (62%), biżuterii (96%) oraz słodyczy (96%). Czy zatem mikołajki i święta będą uboższe, jak wstępnie deklarujemy niż w zeszłym roku? To się dopiero okaże.

Sprzedaż e-commerce w okresie od listopada do stycznia może wzrosnąć nawet do 35 proc. rdr. Ponad połowa badanych przez Mobiem i AdColony wskazała, że możliwość szybkiego powrotu do e-sklepu, kiedy zmieni zdanie względem produktu powoduje, że chętniej decyduje się robić zakupy online. Innym powodem jest szeroki wachlarz rozmiarów i kolorów (30 proc.), które często nie są już dostępne w punktach stacjonarnych.

- Wśród badanych 61 proc. osób przyznało, że kupiło dla innych prezent za pomocą smartfona. Inni regularnie porównują ceny u konkurencji, szukają inspiracji i rekomendacji. Szczególnie w czasie pandemii popularne stało się BOPIS (buy online, pick up in store), na który w badaniu wskazało 26 proc. respondentów – Michał Giera, Mobiem.

Według platformy Shoper 2/3 wizyt w sklepach internetowych to wejścia ze smartfonów i tabletów. Decydujący jest uproszczony proces płatności (47 proc.), a w dalszej kolejności łatwość w nawigacji sklepu internetowego lub aplikacji.

- Responsywność działania aplikacji, strony czy e-sklepów to istotny czynnik wpływający na finalizację procesu zakupowego, na który wskazało (22 proc.) badanych. Wśród odpowiedzi znalazły się również wyjątkowe oferty (16 proc.), które dostępne są „od ręki” i które możemy przeglądać bez końca, wygoda, a także taka sama łatwość w robieniu zakupów przez telefon porównywana z tymi robionymi na komputerach (15 proc.) – mówi Michał Pietruszka, Mobiem.

Na pytanie, jaki wpływ ma według respondentów reklama mobilna na ich proces zakupowy, uczestnicy badania AdColony i Mobiem najczęściej odpowiadali, że bardzo istotny (54 proc). Ponad 7 na 10 badanych konsumentów dodatkowo stwierdziło, że kupiłoby produkt na swoim urządzeniu mobilnym bezpośrednio przez reklamę, gdyby okazał się dla niego odpowiednio dobrany. 44 proc. uczestników badania przyznało, że kupiło produkt poprzez angażującą reklamę.

Według Daniela Bachmana, amerykańskiego prognostyka gospodarczego, w tym roku wydatki na święta będą zależały od tego, jak bardzo osoby z „grubszym” portfelem będą chciały zrekompensować sobie i bliskim obecną sytuację, by poczuć odrobinę normalności, a także od tego, jak bardzo osoby niezamożne zdecydują się ograniczyć swoje wydatki na prezenty świąteczne. 60 proc. Amerykanów martwi się o swoje zdrowie, a 34 proc. również o nadchodzące płatności. Polska była w ostatnich 2-3 latach najbardziej entuzjastycznym krajem, obok Holendrów, Niemców i Portugalczyków względem oceny gospodarki – 69 proc. z nas uważało obecny stan za zadowalający lub neutralny. Jednak dane z listopada donoszą, że Polska ma najwyższy poziom niepokoju wywołanego pandemią, co zapewne odbije się również na ocenie gospodarki w tym roku. 

 

Podobał się artykuł? Podziel się!






BĄDŹ NA BIEŻĄCO


OGŁOSZENIA

Ilość aktualnych ofert: 6116
Ilość aktualnych ofert: 488070

POLECANE OFERTY

SZUKAJ OBIEKTÓW KONFERENCYJNYCH

Wyszukiwanie zaawansowane
  • Max

    1,99

  • Śr

    1,40

  • Min

    0,99

ProduktySklepyRegiony


Drogi Użytkowniku!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych możemy przetwarzać Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. O celach tego przetwarzania zostaniesz odrębnie poinformowany w celu uzyskania na to Twojej zgody. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane dodatkowo jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.