PARTNER PORTALU
  • Partner portalu: EY

Ponad połowa Polaków deklaruje, że najwygodniej kupuje się przez serwisy internetowe

Autor: MondayNews 22 maja 2018 09:29

Ponad połowa Polaków deklaruje, że najwygodniej kupuje się przez serwisy internetowe Fot. Shutterstock

Według najnowszego badania, łącznie 57 proc. osób uważa, że najwygodniej robi się zakupy poprzez serwisy internetowe, strony i aplikacje mobilne oraz social media. Tradycyjny handel preferuje 43 proc. klientów, głównie żyjących na wsiach. E-sklepy i media społecznościowe wiodą prym w miastach liczących 200-500 tys. mieszkańców. Z kolei m-commerce wygrywa w ośrodkach mających 100-200 tys. ludności - informuje MondayNews.

Co ciekawe, stacjonarne placówki mają najwięcej zwolenników wśród konsumentów, którzy podejmują decyzje instynktownie lub pod wpływem emocji. Respondenci, podchodzący do nabywania produktów w sposób analityczny, wybierają w równym stopniu sklepy stacjonarne i internetowe. Tymczasem zdalne kanały sprzedaży są coraz bardziej doceniane przez najstarszych użytkowników Internetu.

Badanie „Sklepy Przyszłości” zostało przeprowadzone na zlecenie Grupy AdRetail i operatora systemu BLIK. Analitycy Mobile Institute zebrali opinie 1627 internautów, wykorzystując do tego responsywne ankiety CAWI (Computer-Assisted Web Interview), emitowane na stronach internetowych oraz w wysyłce mailowej. Respondenci udzielili odpowiedzi na pytanie jednokrotnego wyboru o najbardziej komfortowe dla nich miejsce robienia zakupów. Większość z nich twierdzi, że najwygodniej jest im robić zakupy w sklepach stacjonarnych – 43%. Na drugim miejscu są serwisy internetowe – 26%. Aplikacje i strony mobilne oraz kanały społecznościowe mają łącznie 31% wskazań.

– Patrząc na wyniki, trzeba zauważyć, że respondenci oddali w sumie 57% głosów na nowoczesne kanały sprzedaży, czyli e-handel, m-commerce i social media. Dosyć często konsumenci nie odróżniają online od mobile lub nie definiują ich granic tak wyraźnie, jak robi to biznes. Moim zdaniem, przyszłością jest no line, czyli swobodne przemieszczanie się klientów, np. z aplikacji mobilnej do serwisu internetowego, a czasem do sklepu stacjonarnego z tym samym koszykiem zakupowym. Przewiduję, że za 10 lat będzie to powszechnym zjawiskiem na rynku – komentuje Katarzyna Czuchaj-Łagód, dyrektor zarządzająca w firmie badawczej Mobile Institute.

Jednak zdaniem Sebastiana Starzyńskiego, prezesa Instytutu Badawczego ABR SESTA, z czasem największą wygodę będą dawać użytkownikom aplikacje z interfejsem konwersacyjnym, połączonym ze sztuczną inteligencją. Takie rozwiązania będą pełniły rolę osobistych asystentów zakupowych. To niezwykle podniesie popularność wszelkich urządzeń mobilnych oraz dedykowanych, jak np. Amazon Echo. Nowoczesne oprogramowania, rozpoznające ludzką mowę, będą stale nas słuchać i jednocześnie analizować nasze potrzeby. Co więcej, autonomiczne systemy logistyczne, np. samodzielnie przemieszczające się paczkomaty, pozwolą klientom otrzymywać produkty niemal natychmiast na życzenie. Stanie się to oczywiste, a w konsekwencji niezauważalne, jak dostęp do ciepłej wody w kranie. Zaawansowana technologia upowszechni się najpierw w dużych miastach w Polsce. Nastąpi to już w ciągu 5-10 najbliższych lat.


WYBRANE DLA CIEBIE






BĄDŹ NA BIEŻĄCO


OGŁOSZENIA

Ilość aktualnych ofert: 7589
Ilość aktualnych ofert: 488070

POLECANE OFERTY

SZUKAJ OBIEKTÓW KONFERENCYJNYCH

Wyszukiwanie zaawansowane

Drogi Użytkowniku!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych możemy przetwarzać Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. O celach tego przetwarzania zostaniesz odrębnie poinformowany w celu uzyskania na to Twojej zgody. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane dodatkowo jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.