Reklama
Partner portalu

DlaHandlu.pl – wiadomości handlowe, FMCG, ecommerce, franczyza, sieci handlowe

Reklama

Ponad połowa Polaków zwróciła towar kupiony przez internet

56 proc. z nas zdarzyło się zwrócić rzecz zamówioną przez internet. Polacy najczęściej odsyłają ubrania i obuwie, na kolejnym miejscu znalazła się elektronika – wynika z raportu Santander Consumer Bank.
Reklama
  • Zakupy przez internet robi już ok. 80 proc. Polaków.
  • Co ósmy badany zadeklarował, że otrzymany towar dotarł uszkodzony lub był niezgodny z opisem widniejącym na stronie sklepu.
  • Przyczyną zwrotów rzadko jest kupowanie bez wcześniejszego namysłu.

 

Zwroty zmorą e-commerce

Według danych zebranych przez Santander Consumer Bank w najnowszym raporcie z serii Polaków Portfel Własny „Polacy na e-zakupach 2021” 56 proc. z nas zdarzyło się zwrócić rzecz zamówioną przez internet. Polacy najczęściej odsyłają ubrania i obuwie, na kolejnym miejscu znalazła się elektronika. Najczęściej okazuje się, że winne temu są złe wymiary produktu, jednak co ósmy badany zadeklarował, że otrzymany towar dotarł uszkodzony lub był niezgodny z opisem widniejącym na stronie sklepu.

Niemal połowie z nas zdarzyło się zwrócić pożądany wcześniej towar do sklepu internetowego raz lub kilka razy (47,4 proc.) – natomiast co jedenastemu badanemu kilkanaście razy (8,7 proc.). Duża część ankietowanych zadeklarowała, że nigdy tego nie robiła (43,4 proc.). Zamówione w sieci towary rzadziej zwracają osoby starsze w wieku 60-69 lub powyżej 70 lat (kolejno 51,9 i 75,3 proc.), a częściej te mieszkające w dużych miastach powyżej 250 tys. mieszkańców jak Warszawa, Kraków czy Wrocław oraz posiadające wyższe wykształcenie.

Jakie produkty wracają z powrotem do sklepu? Najczęściej ubrania i obuwie (kolejno 56,2 proc. i 38,8 proc. wskazań) co może wiązać się z faktem, że poszczególne sklepy różnią się od siebie rozmiarówkami przez co trudno jest trafić w swoje wymiary. Na następnym miejscu znalazła się elektronika (16,4 proc.), a dalej sprzęt AGD (8,2 proc.) i – co może zaskoczyć – narzędzia (7,9 proc.), które wyprzedziły RTV o 1 p. proc. Co ciekawe, zdarza się nam zwracać również zabawki (5,5 proc.), które nie spełniają naszych oczekiwań.

Produkty uszkodzone lub niezgodne z opisem e-sklepu

Z danych zebranych przez Santander Consumer Bank wynika, że najczęstszym powodem zwrotów wśród Polaków jest niewłaściwy rozmiar lub błędne wymiary zamawianego produktu (55,6 proc.). Z tego powodu towar odsyłają najczęściej kobiety (71 proc. w porównaniu do 39,9 proc. mężczyzn).

Reklama

Lista tagów

Zobacz komentarze (0)

Proszę podać imię
Proszę wpisać treść komentarza
Dodając komentarz, oświadczasz, że akceptujesz regulamin forum

Drogi Użytkowniku!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych możemy przetwarzać Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane dodatkowo jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do odwołania zgody oraz prawo sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl. Wycofanie zgody nie wpływa na zgodność z prawem przetwarzania dokonanego przed jej wycofaniem.

W dowolnym czasie możesz określić warunki przechowywania i dostępu do plików cookies w ustawieniach przeglądarki internetowej.

Jeśli zgadzasz się na wykorzystanie technologii plików cookies wystarczy kliknąć poniższy przycisk „Przejdź do serwisu”.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.