PARTNER PORTALU

Ponad połowa Warszawiaków robi zakupy spożywcze online

Autor: MK 22 kwietnia 2021 15:39

Ponad połowa Warszawiaków robi zakupy spożywcze online Wśród mieszkańców stolicy naszego kraju zakupy spożywcze online robi 56% badanych, fot. materiały prasowe

Polacy przyzwyczaili się do kupowania przez internet, a 57% badanych zamawiających produkty spożywcze do domu kupuje więcej niż przed pandemią. Wśród mieszkańców stolicy naszego kraju zakupy spożywcze online robi 56% badanych.

Z badania zrealizowanego na zlecenie marki Barbora - nowego gracza na polskim rynku e-grocery - wynika, że przynajmniej raz w miesiącu zakupy przez Internet robi 78% mieszkańców Warszawy, a 37% nabywa z tą częstotliwością produkty spożywcze. Tylko 7% ankietowanych kupuje wyłącznie stacjonarnie. W segmencie e-grocery za non-shoperów uznaje się 30% mieszkańców Warszawy. 

Ankietowani zapytani o korzyści płynące z zakupów spożywczych online wskazują przede wszystkim oszczędność czasu, który tracą udając się do sklepu czy stojąc w kolejce (68%). Istotną przewagą e-zakupów jest również dla nich brak konieczności dźwigania ciężkich toreb i zgrzewek wody czy mleka (64% badanych). Wygodę zamawiania niezbędnych produktów bez wychodzenia z domu, o dowolnej porze docenia 62% mieszkańców Warszawy. 

Jak pokazują wyniki badania Barbory, połowa ankietowanych jako zaletę wskazuje możliwość wyboru czasu i miejsca dostawy. Dla 37% badanych zakupy spożywcze przez Internet są tańsze, a 22% podkreśla, że kupując online unika spontanicznych, kompulsywnych decyzji zakupowych nabywając tylko to, co jest naprawdę potrzebne.

Dla 45% osób, które kupują produkty spożywcze online przynajmniej raz w miesiącu, są to główne zakupy, w celu uzupełnienia zapasów; kolejne 22% badanych zaspokaja w ten sposób  codzienne potrzeby, a 11% kupuje produkty spożywcze na specjalne okazje, uroczystości.

 - Rynek e-grocery zmienia się niezwykle dynamicznie. Jego dzisiejszy stan rozwoju w normalnych okolicznościach osiągnęlibyśmy dopiero za 3-5 lat, a jego zalety coraz bardziej dostrzegają konsumenci, dla których robienie zakupów spożywczych przez Internet jest nie tylko bardzo dużym ułatwieniem w ich codziennym życiu, ale również - w obecnej sytuacji – dodatkową gwarancją bezpieczeństwa. Dlatego liczba osób, które decydują się na zakupy online bez wychodzenia z domu rośnie – mówi Andrius Mikalauskas, CEO Barbory w Polsce, i dodaje: Wierzymy w potencjał rynku e-grocery w Polsce, dlatego weszliśmy na polski rynek, aby zaoferować wysoką jakość usług oraz szybką i świeżą dostawę. Coraz więcej mieszkańców Warszawy ufa naszemu serwisowi, który staje się nowym standardem e-shoppingu. Obserwujemy to m.in. po rosnącej bazie lojalnych klientów, którzy korzystają z Barbora.pl podczas codziennych zakupów.

 

Podobał się artykuł? Podziel się!






BĄDŹ NA BIEŻĄCO


OGŁOSZENIA

Ilość aktualnych ofert: 8993
Ilość aktualnych ofert: 488070

POLECANE OFERTY

SZUKAJ OBIEKTÓW KONFERENCYJNYCH

Wyszukiwanie zaawansowane
  • Max

    0,59

  • Śr

    0,33

  • Min

    0,23

ProduktySklepyRegiony


Drogi Użytkowniku!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych możemy przetwarzać Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. O celach tego przetwarzania zostaniesz odrębnie poinformowany w celu uzyskania na to Twojej zgody. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane dodatkowo jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.