Reklama
Partner serwisu

DlaHandlu.pl – wiadomości handlowe, FMCG, ecommerce, franczyza, sieci handlowe

Pora na Pola: Jesteśmy 7,5 razy więksi niż przed pandemią

Spółka zrealizowała cele poprzednich emisji, zwiększyła przychody i uruchomiła nowe projekty rozwojowe. Chce być liderem internetowej sprzedaży rzemieślniczego jedzenia.
Reklama
  • Pora na Pola SA planuje pozyskać 1,9 mln zł w czwartej emisji akcji w crowdfundingu udziałowym.
  • Na koniec 2023 roku przewiduje debiut na NewConnect.
  • W poprzednich emisjach w spółkę zainwestowało ponad 1500 inwestorów. Zapisy na akcje ruszyły 18 stycznia o godzinie 9:00.

 

- Z roku na rok zwiększamy nasze przychody. Dziś jesteśmy 7,5 razy więksi niż przed pandemią. Mamy doświadczenie, dzięki któremu możemy stać się liderem internetowej sprzedaży rzemieślniczego jedzenia i zapewnić konsumentom doskonałą obsługę. Tworzymy nieprzeciętny biznes, w którym podstawą jest odpowiedzialność społeczna, ale równolegle chcemy także osiągnąć wzrost wartości dla inwestorów – mówi Adrian Piwko, założyciel i prezes zarządu Pora na Pola. 

W ramach kwoty 1,9 mln zł spółka planuje kontynuować rozwój technologii i realizować projekt narzędzia umożliwiającego m.in. zapobieganie stratom i automatyzację zamówień. Podążając za oczekiwaniami klientów chce otworzyć się na wielokanałowość, a także rozszerzyć ofertę produktową, promować działania z zakresu społecznej odpowiedzialności biznesu i transparentnie przedstawiać drogę pochodzenia produktów. Kampania promowana jest przez Crowdway.

Wzrost przychodów i prognozy finansowe

Od początku działalności spółka rok do roku notuje wzrost przychodów średnio o 140%. W 2021 roku, wg danych wstępnych, wyniosły one 3 mln zł. Pora na Pola przewiduje wzrost przychodów netto do wartości 8,8 mln zł w 2022  i 18,1 mln zł w 2023 roku. 

Znaczące różnice we wzrostach przychodów rok do roku w ostatnich dwóch latach wynikają w szczególności z wpływu pandemii. W roku 2020 wzrost w stosunku do 2019 był wyjątkowo duży i wzmocniony efektem obostrzeń, co z kolei spowodowało, że w roku 2021 w stosunku do roku 2020 nastąpiła korekta wzrostu. Sytuacja z pandemią się normuje, więc spodziewamy się, że w następnych latach wartości procentowe wzrostów będą bardziej przewidywalne – tłumaczy prezes spółki. 

Technologia

Pora na Pola, w ramach projektu badawczo-rozwojowego, chce stworzyć narzędzie, które ułatwi zarządzanie zakupami u dostawców żywności, a samym rolnikom pomoże zaplanować produkcję. Dzięki temu będzie można przewidzieć, z określonym prawdopodobieństwem, jakie zapotrzebowanie na konkretne produkty będą mieli klienci w danym okresie w przyszłości. Projekt będzie częściowo finansowany z grantu, w ubiegłym roku na ten cel przyznano 1 mln zł z Regionalnego Programu Operacyjnego Województwa Podlaskiego. W ramach środków z emisji Pora na Pola chce przeprowadzić dwa z trzech etapów projektu.

Realizując tego typu projekty spółka udostępnia rolnikom technologie, które pomagają w kultywowaniu tradycji rzemieślniczej produkcji naturalnej żywności. Lepsze przewidywanie popytu to łatwiejsze planowanie produkcji niemasowej, także tradycyjnymi metodami wymagającymi czasu. To także zapobieganie marnowaniu żywności już na etapie produkcji i handlu, a dla Pora na Pola – trafniejsze prognozowanie przychodów. 

- Paradoksalnie pandemia wcale nie przeniosła Polaków do zakupów do sieci, a zatarła granice pomiędzy kanałem online i stacjonarnym. Polacy nie chcą robić zakupów online czy offline - chcą robić zakupy tak, jak w danej chwili mają na to ochotę. Widzimy wiele korzyści w przenikaniu się sprzedaży w obu tych kanałach, mamy też poczucie, że nasze produkty warto prezentować w świecie rzeczywistym ze względu na ich specyfikę – komentuje Adrian Piwko, prezes Pora na Pola. 

Dlatego spółka planuje także krok w stronę sprzedaży offline. W ten sposób chce poszerzyć grupę docelową i zbudować większą świadomość marki. 

Z Pora na Pola współpracuje obecnie ponad 100 rolników i małych producentów, a w ofercie jest ponad 1500 zweryfikowanych produktów. Dzięki projektowi Pole i Alkohole dla klientów są już dostępne także wyselekcjonowane polskie alkohole rzemieślnicze. Spółka zamierza rozwijać tę kategorię, by przyciągnąć koneserów, gotowych na wydatek adekwatny do jakości produktów. 

Reklama

Inteligentny e-commerce

KATOWICE MCK
25-27 KWIETNIA 2022
WWW.EECPOLAND.EU

Lista tagów

Zobacz komentarze (1)

Proszę podać imię
Proszę wpisać treść komentarza
Dodając komentarz, oświadczasz, że akceptujesz regulamin forum

Drogi Użytkowniku!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych możemy przetwarzać Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane dodatkowo jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do odwołania zgody oraz prawo sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl. Wycofanie zgody nie wpływa na zgodność z prawem przetwarzania dokonanego przed jej wycofaniem.

W dowolnym czasie możesz określić warunki przechowywania i dostępu do plików cookies w ustawieniach przeglądarki internetowej.

Jeśli zgadzasz się na wykorzystanie technologii plików cookies wystarczy kliknąć poniższy przycisk „Przejdź do serwisu”.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.