Reklama

DlaHandlu.pl – wiadomości handlowe, FMCG, ecommerce, franczyza, sieci handlowe

Porozumienie UE w sprawie e-commerce. Konsumenci zaoszczędzą miliardy

Brukselscy negocjatorzy z Parlamentu Europejskiego i krajów UE przyjęli surowsze zasady ochrony konsumentów podczas zakupów online. Sprzedawcy internetowi i inne firmy w łańcuchu dostaw, powinny w przyszłości ponosić większą odpowiedzialność za sprzedawane przez siebie produkty, zgodnie z kompromisem uzgodnionym we wtorek 29 listopada w Parlamencie Europejskim. Jednym z celów nowych wytycznych jest szybkie wycofanie niebezpiecznych produktów z rynku.
Reklama

Wytyczne o dostawie i odpowiedzialności za towar sprzedawany w e-commerce, dotyczy np. towarów kupowanych online w Amazon i dostarczanych z kraju spoza strefy Unii Europejskiej. - Na rynek wewnętrzny trafiają produkty, które nie spełniają naszych norm bezpieczeństwa – podkreśliła Anna Cavazzini, przewodnicząca Komisji Rynku Wewnętrznego w Parlamencie Europejskim. Mówiła o zaległym dostosowaniu się do wymogów zakupów online.

 

W przyszłości tzw. osoba odpowiedzialna będzie musiała sprawdzać, czy informacje producenta o unijnych normach bezpieczeństwa są prawidłowe i czy są przestrzegane. W pewnych okolicznościach osoba ta musiałaby wtedy ponosić odpowiedzialność za szkody wyrządzone przez wadliwe produkty, powiedział René Repasi, eurodeputowany z SPD . Ma to na celu zachęcenie odpowiedzialnych firm do lepszego i szybszego informowania klientów, na przykład w przypadku wycofania produktu z rynku .

Dla kupujących przewidziany jest również przedłużony okres gwarancji , podczas którego mają oni prawo do wymiany, naprawy lub zwrotu niebezpiecznych produktów.

Zdaniem Parlamentu Europejskiego nowe przepisy powinny zaoszczędzić konsumentom w UE około miliarda euro w pierwszym roku i około 5,5 miliarda euro w ciągu następnych dziesięciu lat.

 

Reklama

Lista tagów

Zobacz komentarze (0)

Proszę podać imię
Proszę wpisać treść komentarza
Dodając komentarz, oświadczasz, że akceptujesz regulamin forum