Reklama
Partner portalu

DlaHandlu.pl – wiadomości handlowe, FMCG, ecommerce, franczyza, sieci handlowe

Reklama

Prawie 41 proc. Polaków kupuje w e-sklepach za pośrednictwem smartfona

Z badania Santander Consumer Banku wynika, że Polacy kupujący w e-commerce chętnie korzystają z cyfrowych płatności.
Reklama
  • Zachodzącej na naszych oczach rewolucji cyfrowej i mobilnej towarzyszy zmiana postaw oraz zachowań e-konsumentów.
  • Smartfony są integralną częścią e-commerce. Prawie 41 proc. Polaków deklaruje, że najczęściej korzysta właśnie z nich, kupując w sieci.
  •  Jednocześnie ulubionymi metodami płatności za zakupy w internecie są płatności cyfrowe – głównie przelew (Pay by link) i BLIK.

 

 Santander Consumer Bank zaprezentował wyniki kolejnej odsłony badania z cyklu Polaków Portfel Własny: „Polacy na e-zakupach 2021”. Raport dotyczy postaw i zachowań e-konsumentów, które odzwierciedlają aktualne trendy w e-commerce, w tym również te związane z rozwojem handlu mobilnego.

 M-commerce zyskuje na popularności

Jak wynika z badania Santander Consumer Banku pandemia i dystans społeczny skłoniły konsumentów do częstszych zakupów w internecie. Obecnie ponad 80 proc. Polaków deklaruje, że kupuje online. Z raportu „Polacy na e-zakupach 2021” wynika również, że najczęściej używamy do tego smartfona. Już czterech z dziesięciu Polaków deklaruje, że najczęściej robi zakupy mobilnie. Spośród wszystkich ankietowanych kobiet, co druga (49 proc.) najchętniej zaopatruje się w internecie przy pomocy urządzenia mobilnego. Rzadziej jako główne narzędzie zakupów online telefon wskazują mężczyźni (32 proc.).

Mniejszą popularnością niż smartfony, wśród e-konsumentów, cieszą się urządzenia pełnowymiarowe. Laptopa najczęściej wybiera 34 proc. wszystkich ankietowanych, a komputer 22 proc. E-kupujący najrzadziej w celach zakupowych, w pierwszej kolejności wykorzystują tablet (3 proc.).

Rosnąca siła online

-  Wyniki badania Santander Consumer Banku pokazują rosnącą siłę handlu online. Konsumenci stają się coraz bardziej mobilni. Przesunięcie ich preferencji w kierunku zakupów smartfonem wynika m.in. z wygody jego użytkowania. Polacy oczekują jej jednak nie tylko w procesie zakupu, ale również od dostawców usług finansowych. Dlatego uważnie obserwujemy rynek e-commerce oraz zmieniające się potrzeby naszych klientów. W odpowiedzi na nie tworzymy produkty, które odpowiadają ich oczekiwaniom – mówi Patryk Perliński, Dyrektor Departamentu Sprzedaży i Relacji z Klientami Biznesowymi z Santander Consumer Banku.

Polacy głównie płacą szybkim przelewem i BLIKIEM

Reklama

Lista tagów

Zobacz komentarze (0)

Proszę podać imię
Proszę wpisać treść komentarza
Dodając komentarz, oświadczasz, że akceptujesz regulamin forum

Drogi Użytkowniku!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych możemy przetwarzać Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane dodatkowo jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do odwołania zgody oraz prawo sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl. Wycofanie zgody nie wpływa na zgodność z prawem przetwarzania dokonanego przed jej wycofaniem.

W dowolnym czasie możesz określić warunki przechowywania i dostępu do plików cookies w ustawieniach przeglądarki internetowej.

Jeśli zgadzasz się na wykorzystanie technologii plików cookies wystarczy kliknąć poniższy przycisk „Przejdź do serwisu”.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.