Reklama

DlaHandlu.pl – wiadomości handlowe, FMCG, ecommerce, franczyza, sieci handlowe

Reklama

Prezes DEL: Rewolucja 4.0 jest po to, by handel był bliżej konsumenta

Handel 4.0 to rewolucja w sposobie dotarcia do klientów. Głównie dzięki powszechnej dostępności smartfonów można wpływać na decyzje zakupowe konsumentów, podejmowane w sklepie. Handel 4.0 pomoże wybrać szybciej i lepsze produkty – ocenia Jacek Sadowski prezes, Demo Effective Launching.
Reklama

Jacek Sadowski był uczestnikiem debaty Handel 4.0: nowe doświadczenia, digital, personalizacja, która odbyła się drugiego dnia XI EEC.

- Możliwości jakie dają smartfony powodują, że inaczej możemy docierać do klientów i to jest rewolucja. Jej podstawą jest powszechność social mediów oraz to, że wszyscy mamy smartfony. Mam wrażenie, że rewolucja 4.0 będzie polegała głównie na wpływie na decyzje konsumentów w sklepach – aby konsument mógł wybrać szybciej i lepsze produkty – mówił Jacek Sadowski.

Dodał, że 75 proc. klientów przed zakupami wchodzi do sieci. Zauważył, że dzisiejszy konsument różni się od konsumenta sprzed 10 lat tym, że posiada wiedzę o produktach. - On już nie musi pytać. W niektórych branżach, np. obuwia czy odzieży, sprzedawca wie mniej niż klient, a w branży spożywczej też już to widać – mówił Jacek Sadowski. – Rewolucja 4.0 jest po to, by handel był bliżej konsumenta. Liczę także na to, że 4.0 pomoże wypracować sprzedaż niszowych produktów. Ludzie chcą takie produkty kupować. Z jednej strony nie wiedzą jak go odróżnić od zwykłego produktu a z drugiej nie wiedzą gdzie go znaleźć – dodał.

Ponadto, jak oceniał, rewolucja w handlu 4.0 polega na pojawieniu się ogromnej ilości danych. – W segmencie farmaceutycznym wygląda to tak, że od razu wiemy, ile udało się sprzedać produktów dzisiaj, ile w tygodniu, a ile w miesiącu – mówił. Jego zdaniem, w branży spożywczej ten przepływ informacji jest słabszy. – Mam wrażenie, że ludzie z tej branży trochę bagatelizują te kwestie - oceniał.

Jego zdaniem nowe technologie napotykają na bariery. Dlatego mogą pozostać niewykorzystane.

- Mali producenci nie są wyrobieni marketingowo a to oni mają możliwości personalizowania, czyli szukania niszy. Rozwój sieci powoduje, że nie bardzo mają gdzie sprzedawać. W związku z tym te możliwości, które daje nam technologia nie są wykorzystywane i nie wiadomo czy będą – mówił Jacek Sadowski.

- W branży spożywczej widzimy, ze edukacja marketingowa jest na bardzo niskim poziomie jeśli chodzi o średnich i małych producentów. Choć ci średni już się budzą, i widzą, że bez tych narzędzi nie są w stanie konkurować - dodał.

Reklama

Lista tagów

Zobacz komentarze (0)

Proszę podać imię
Proszę wpisać treść komentarza
Dodając komentarz, oświadczasz, że akceptujesz regulamin forum

Drogi Użytkowniku!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych możemy przetwarzać Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane dodatkowo jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do odwołania zgody oraz prawo sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl. Wycofanie zgody nie wpływa na zgodność z prawem przetwarzania dokonanego przed jej wycofaniem.

W dowolnym czasie możesz określić warunki przechowywania i dostępu do plików cookies w ustawieniach przeglądarki internetowej.

Jeśli zgadzasz się na wykorzystanie technologii plików cookies wystarczy kliknąć poniższy przycisk „Przejdź do serwisu”.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.