PARTNERZY PORTALU
  • Partner portalu: EY
  • Partner portalu: EY

Prezes e-Izby: E-commerce to nadal wyzwanie dla handlu spożywczego

www.portalspozywczy.pl 19 maja 2020 15:02

W obliczu pandemii koronawirusa handel detaliczny musiał szybko dostosować się do zmian. Jedną z nich jest szybszy niż dotychczas rozwój form sprzedaży wielokanałowej. Jakie są obecnie perspektywy dla e-handlu? - E-commerce to nadal wyzwanie dla tej branży handlu, choć w ostatnim czasie nastąpiło dużo zmian w tym sektorze - mówi serwisowi portalspozywczy.pl Patrycja Sass-Staniszewska, prezes Izby Gospodarki Elektronicznej (e-Izby).

Bieżąca sytuacja jest ogromnym wyzwaniem dla przedsiębiorców i handlu. Według raportu e-Izby ,,e-Commerce w czasie kryzysu 2020”, najczęściej kupowanymi kategoriami w e-commerce w okresie kwarantanny są chemia domowa, produkty spożywcze, odzież i obuwie, sport, zdrowie, kultura i rozrywka. Rezygnujemy natomiast z zakupów związanych z wyposażeniem domu czy zmianą samochodu. Ograniczyło to aż 28% badanych - mówi serwisowi portalspozywczy.pl Patrycja Sass-Staniszewska, prezes e-Izby.

- Wyniki badania ,,e-Commerce w czasie kryzysu 2020” wyraźnie wskazują, że klienci wybierają zakupy w internecie. Również mieszkańcy mniejszych miast wybrali internet w celu zaopatrzenia się w środki higieniczne lub detergenty. Wyniki raportu pokazują też, że sytuacja ma bezpośredni wpływ na rozwój e-commerce w Polsce oraz na zmianę nawyków zakupowych u Polaków - dodaje.

- Zamknięcie sklepów stacjonarnych na czas epidemii spowodowało, że retailerzy i inne biznesy zaczęli szybciej transformować cyfrowo i dostosowywać się do realiów i zmian nawyków zakupowych klientów. E-commerce to nadal wyzwanie dla tej branży handlu. Zbyt duża liczba zamówień online powoduje zbyt długi czas oczekiwania na towar - tłumaczy.

Podkreśla jednak, że w ostatnim czasie nastąpiło dużo zmian w tym sektorze. - Na uwagę zasługują działania Carrefoura i Biedronki, a także Auchan, który sprzedaje artykuły spożywcze przez Allegro. Carrefour uruchomił usługę click & collect oraz możliwość sprawdzenia, czy w Carrefourze jest tłum klientów. Biedronka wprowadziła zakupy przez internet w 10 miastach przez aplikacje Glovo - mówi Patrycja Sass-Staniszewska.

Całość na portalspzoywczy.pl

Podobał się artykuł? Podziel się!

WYBRANE DLA CIEBIE






BĄDŹ NA BIEŻĄCO


OGŁOSZENIA

Ilość aktualnych ofert: 5360
Ilość aktualnych ofert: 455964

POLECANE OFERTY

Ilość aktualnych ofert: 397 692

SZUKAJ OBIEKTÓW KONFERENCYJNYCH

Wyszukiwanie zaawansowane

Drogi Użytkowniku!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych możemy przetwarzać Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. O celach tego przetwarzania zostaniesz odrębnie poinformowany w celu uzyskania na to Twojej zgody. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane dodatkowo jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.