Reklama
Partner serwisu

DlaHandlu.pl – wiadomości handlowe, FMCG, ecommerce, franczyza, sieci handlowe

Prezes e-Izby: E-commerce to nadal wyzwanie dla handlu spożywczego

W obliczu pandemii koronawirusa handel detaliczny musiał szybko dostosować się do zmian. Jedną z nich jest szybszy niż dotychczas rozwój form sprzedaży wielokanałowej. Jakie są obecnie perspektywy dla e-handlu? - E-commerce to nadal wyzwanie dla tej branży handlu, choć w ostatnim czasie nastąpiło dużo zmian w tym sektorze - mówi serwisowi portalspozywczy.pl Patrycja Sass-Staniszewska, prezes Izby Gospodarki Elektronicznej (e-Izby).
Reklama

Bieżąca sytuacja jest ogromnym wyzwaniem dla przedsiębiorców i handlu. Według raportu e-Izby ,,e-Commerce w czasie kryzysu 2020”, najczęściej kupowanymi kategoriami w e-commerce w okresie kwarantanny są chemia domowa, produkty spożywcze, odzież i obuwie, sport, zdrowie, kultura i rozrywka. Rezygnujemy natomiast z zakupów związanych z wyposażeniem domu czy zmianą samochodu. Ograniczyło to aż 28% badanych - mówi serwisowi portalspozywczy.pl Patrycja Sass-Staniszewska, prezes e-Izby.

- Wyniki badania ,,e-Commerce w czasie kryzysu 2020” wyraźnie wskazują, że klienci wybierają zakupy w internecie. Również mieszkańcy mniejszych miast wybrali internet w celu zaopatrzenia się w środki higieniczne lub detergenty. Wyniki raportu pokazują też, że sytuacja ma bezpośredni wpływ na rozwój e-commerce w Polsce oraz na zmianę nawyków zakupowych u Polaków - dodaje.

- Zamknięcie sklepów stacjonarnych na czas epidemii spowodowało, że retailerzy i inne biznesy zaczęli szybciej transformować cyfrowo i dostosowywać się do realiów i zmian nawyków zakupowych klientów. E-commerce to nadal wyzwanie dla tej branży handlu. Zbyt duża liczba zamówień online powoduje zbyt długi czas oczekiwania na towar - tłumaczy.

Podkreśla jednak, że w ostatnim czasie nastąpiło dużo zmian w tym sektorze. - Na uwagę zasługują działania Carrefoura i Biedronki, a także Auchan, który sprzedaje artykuły spożywcze przez Allegro. Carrefour uruchomił usługę click & collect oraz możliwość sprawdzenia, czy w Carrefourze jest tłum klientów. Biedronka wprowadziła zakupy przez internet w 10 miastach przez aplikacje Glovo - mówi Patrycja Sass-Staniszewska.

Całość na portalspzoywczy.pl

Reklama

Inteligentny e-commerce

KATOWICE MCK
25-27 KWIETNIA 2022
WWW.EECPOLAND.EU

Lista tagów

Zobacz komentarze (0)

Proszę podać imię
Proszę wpisać treść komentarza
Dodając komentarz, oświadczasz, że akceptujesz regulamin forum