Prezes PGG: E-sklep radykalnie zmienił polski rynek węgla

W firmowym magazynie czytamy, że w e-sklepie zarejestrowało się już prawie milion sto tysięcy osób, a rekordy zainteresowania padały w lipcu i sierpniu
ubiegłego roku, gdy jednocześnie e-sklep notował od 5,5 do 10 mln jednoczesnych odwiedzin.
9 mln nowych użytkowników e-sklepu PGG
W całym 2022 r., który również okazał się rekordowy po skierowaniu
przez spółkę do e-sklepu całej produkcji węgla opałowego z kopalń, sklep internetowy PGG S.A. miał prawie 9 mln nowych użytkowników. Dla porównania rok wcześniej w e-sklepie zarejestrowanych było tylko 800 użytkowników, a witryna miała zaledwie 15 mln odsłon.
Dziś nie ma już wątpliwości, że przeorganizowanie całej formuły sklepu internetowego okazało się bardzo dobrą decyzją.
Informatycy PGG mają ręce pełne roboty
– Ruch i obroty w sklepie internetowym wzrosły lawinowo o tysiąc i więcej procent. Obsłużenie tak wielkiej sprzedaży było bardzo poważnym wyzwaniem dla informatyków i specjalistów logistyków PGG S.A. Nagle musieliśmy zacząć sprzedawać przez internet już nie kilka tysięcy ton węgla przez miesiąc, ale kilkadziesiąt tysięcy ton każdego tygodnia – wyjaśnia prezes spółki Tomasz Rogala.
W sumie PGG S.A. pokrywa aż 40 proc. zapotrzebowania Polaków na opał węglowy. W ciągu ostatniego roku do gospodarstw domowych trafiło przez e-sklep około 1,5 mln t dobrej jakości węgla.
W artykule napisano, że ze statystyk GUS wynika, że ceny dla odbiorców detalicznych w PGG S.A. były średnio dwukrotnie niższe od cen detalicznych na rynku.