PARTNER PORTALU

Prezesi Tesco i Asdy chcą podatku od sprzedaży w internecie

Autor: dlahandlu.pl 9 lutego 2021 12:48

Według The Guardian, brytyjski Departament Skarbu rozważa wprowadzenie zmian dla zachowania równowagi sprzedażą online a sprzedażą w sklepach fizycznych. Rząd brytyjski jest coraz bardziej zaniepokojony konsekwencjami kryzysu związanego z pandemią Covid-19 i gwałtownym rozwojem handlu elektronicznego. Rekordowa liczba sklepów znika z głównych ulic, częściowo z powodu kolejnych blokad handlu, ale także obaw, że miasta zmienią się nieodwracalnie.

Niektórzy politycy uważają, że podatek od handlu elektronicznego mógłby zapobiec kryzysowi na głównych ulicach handlowych. Ale między innymi British Retail Consortium ostrzegała, że taki podatek uderzy również w detalistów ze sklepem internetowym. Ponadto danina spowodowałaby wzrost cen dla konsumentów.

Prezesi kilku dużych detalistów, w tym Tesco, Morrisons, Asda i Waterstones, opowiadają się za podatkiem internetowym. W Zjednoczonym Królestwie sprzedawcy detaliczni są częściowo opodatkowani od powierzchni handlowej, na której prowadzą działalność (tzw. „stawki biznesowe”). Daje to dużą przewagę graczom, którzy działają wyłącznie w Internecie, takim jak Amazon.

Napędzana kryzysem Covid-19 sprzedaż internetowa wzrosła w zeszłym roku o 46 proc. Handel elektroniczny stanowi obecnie 30 proc. całkowitej sprzedaży detalicznej.

Sprzedaż Amazona wzrosła w zeszłym roku nawet o 51 proc., do 19,4 mld funtów.

 

Podobał się artykuł? Podziel się!






BĄDŹ NA BIEŻĄCO


OGŁOSZENIA

Ilość aktualnych ofert: 8270

SZUKAJ OBIEKTÓW KONFERENCYJNYCH

Wyszukiwanie zaawansowane

Drogi Użytkowniku!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych możemy przetwarzać Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. O celach tego przetwarzania zostaniesz odrębnie poinformowany w celu uzyskania na to Twojej zgody. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane dodatkowo jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.