PARTNERZY PORTALU

PwC: E-handel w Polsce wkrótce może sięgnąć 10 proc. rynku handlu detalicznego

Autor: dlahandlu.pl 13 czerwca 2018 11:07

PwC: E-handel w Polsce wkrótce może sięgnąć 10 proc. rynku handlu detalicznego Fot. Shutterstock

Sklepy tradycyjne wciąż pozostają najpopularniejszym kanałem sprzedaży w Polsce, ale już 17 proc. Polaków kupuje za pomocą smartfona przynajmniej raz w tygodniu, a 7 proc. robi to codziennie. Dodatkowo, 39 proc. konsumentów opłaca codzienne zakupy używając płatności mobilnych – wynika z raportu firmy doradczej PwC „Polacy na zakupach. 5 filarów nowoczesnego handlu”.

Media społecznościowe okazały się najczęściej wykorzystywanym źródłem przy szukaniu inspiracji zakupowych. Korzysta z nich 58% polskich konsumentów. Wysoko w tym zestawieniu znajdują się także porównywarki cen, które odwiedza obecnie 43% internautów, choć ich popularność znacznie zmalała w porównaniu z poprzednim rokiem (wówczas wskaźnik ten wynosił 60%).

- Dziś marki przestają być tylko podmiotami sprzedażowymi, a stają się aktorami życia społecznego – kreatorami i symbolami kultury zarazem. Marki, które są tego świadome, budują swoją pozycję w oparciu o misję, którą pragną realizować, a przestrzeń mediów społecznościowych daje im szansę na manifestację tych poglądów. Na znaczeniu tracą natomiast celebryci, bo konsumenci utożsamiają ich z ludźmi do wynajęcia. Rośnie siła autentycznych mikroinfluencerów, czyli kolegów ze szkoły czy pracy, którzy polecają jakąś markę – podkreśla Marta Marczak, dyrektor w zespole ds. strategii marki w PwC.

33% respondentów przyznało, że zaczęło więcej wydawać na doświadczenia takie jak podróże, szkolenia, jedzenie na mieście czy wydarzenia kulturalne. Nieco mniej, bo 30%, przeznacza większe sumy na zakup nowych rzeczy. Wpływ na zmianę zachowań konsumenckich Polaków ma przede wszystkim chęć spędzania czasu z rodziną i znajomymi (tak wskazało 48% ankietowanych), zmiana życiowych priorytetów (41%), okres życia, w jakim się znajdują (39%) i chęć inwestowania w siebie (38%).

Eksperci PwC podkreślają, że widocznym wśród polskich konsumentem trendem zyskującym na znaczeniu jest chęć wypożyczania dóbr i posiadania dostępu do wybranych usług, jako alternatywa do posiadania rzeczy na własność. Polacy najchętniej są skłonni do wypożyczania: samochodów (44%), innych środków transportu, takich jak rower lub skuter (39%), sprzętu sportowego i turystycznego (39%), sprzętu do majsterkowania i prac domowych (35%). 23% pytanych stwierdziło, że niczego nie chciałoby pożyczać.

Zastosowania sztucznej inteligencji w handlu jest widoczne w trzech obszarach. Po pierwsze, to coraz precyzyjniejsze, samouczące się algorytmy odpowiadające za personalizację, segmentację, dopasowywanie do grupy odbiorców reklam oraz rekomendację produktów i usług. Po drugie, to rozwiązania odpowiedzialne za komunikację z konsumentem oraz jego obsługę. Po trzecie zaś – sztuczna inteligencja w handlu to cały obszar optymalizacji pakowania, realizacji zamówień, magazynowania oraz logistyki poprzez zastosowanie odpowiednich algorytmów oraz robotów.







BĄDŹ NA BIEŻĄCO


OGŁOSZENIA

Ilość aktualnych ofert: 10895
Ilość aktualnych ofert: 488070

POLECANE OFERTY

SZUKAJ OBIEKTÓW KONFERENCYJNYCH

Wyszukiwanie zaawansowane
  • Max

    3,19

  • Śr

    2,99

  • Min

    2,69

ProduktySklepyRegiony


Drogi Użytkowniku!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych możemy przetwarzać Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. O celach tego przetwarzania zostaniesz odrębnie poinformowany w celu uzyskania na to Twojej zgody. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane dodatkowo jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.