PARTNERZY PORTALU

Raport: Jedna trzecia e-konsumentów chce, by sklep robił za nich zakupy

Autor: PB 25 maja 2021 13:57

Raport: Jedna trzecia e-konsumentów chce, by sklep robił za nich zakupy Aby otrzymać spersonalizowane oferty, internauci są skłonni podzielić się swoimi danymi. Fot. Shutterstock

Aż 35 proc. internautów deklaruje, że chcieliby, aby e-sklep przypominał im o cyklicznych zakupach. Co więcej, jedna trzecia internautów chciałaby także, aby sklep dokonywał zakupów za nich. Wśród osób często kupujących w sieci taką odpowiedź podało aż 70 proc. – wynika z raportu Mobile Institute i Izby Gospodarki Elektornicznej.

Jak wynika z raportu Co (u)gryzie e-commerce, konsumenci rzadko kupujący w danym miejscu cenią sobie możliwość dokonania zakupów bez logowania. Inne potrzeby mają konsumenci często korzystający z danej witryny. - W przypadku częściej kupujących internautów ważniejszymi czynnikami są: wygodna dostawa, dostęp do dedykowanej aplikacji mobilnej oraz personalizacja oferty, która nie mogłaby mieć miejsca bez rejestracji i podania pewnych danych. Okazuje się, że pozostawienie swoich danych nie jest takie straszne, gdy ich efektem są wygodne zakupy i dedykowane oferty. W tym kontekście przedstawionych zostało internautom kilka koncepcji nowoczesnych rozwiązań zakupowych i okazało się, że są na nie otwarci – czytamy w raporcie.

Autorzy raportu zadali ankietowanym pytanie: Czy był(a)byś zainteresowana/ny taką usługą, gdyby sklep internetowy nie tylko przypomniał Ci o cyklicznym zakupie, ale dokonał go za Ciebie, jeśli wykupił(a)byś wcześniej taką usługę abonamentową? Sklep, korzystając z różnych algorytmów, mógłby dodać też do koszyka nowe produkty, których jego zdaniem potrzebujesz i poprosiłby Cię o ich zaakceptowanie. Był(a)byś zainteresowana/ny?

34 proc. pytanych odpowiedziało na to pytanie „raczej tak” lub „zdecydowanie tak”. Na nie lub raczej na nie było natomiast 66 proc. ankietowanych.

Aby otrzymać spersonalizowane oferty, internauci są skłonni podzielić się swoimi danymi (78 proc.). Przeciwnego zdania jest jedynie 22 proc. z nich. Jakie dane są w stanie udostępnić w tym celu e-sklepom? Są to przede wszystkim adres e-mail (34 proc.), imię (18 proc.) oraz płeć i wiek (17 proc.). Im częściej konsumenci dokonują zakupów online, tym są bardziej skłonni do pozostawienia różnych informacji na swój temat. Dotyczy to też w większym stopniu mężczyzn, niż kobiet.

Ponad jedna czwarta internautów chciałaby, aby dedykowany widget dostępny na stronie e-sklepu zapamiętywał ich i rozpoznawał przy kolejnej wizycie, aby lepiej obsłużyć ich zapytanie. Wśród osób, które już i tak często kupują w sieci, jest to już 46 proc. wskazań. Częściej dotyczy to także mężczyzn (31 proc.), jak i osób z pokolenia Silver Power, czyli powyżej 55 lat (59 proc. wskazań).

Jakie elementy powinny być zapamiętywane i rozpoznawane przed dedykowany widget na stronie e-sklepu? Według badanych zainteresowanych tym rozwiązaniem przede wszystkim strona, na której jest klient (34 proc.), historia jego zakupów i to, kim jest dany klient, czyli np. jego ostatni zakup, średnia wartość koszyka, najczęściej wybierane produkty (po 22 proc. wskazań).

Podobał się artykuł? Podziel się!



PARTNERZY SERWISU

partner serwisu partner serwisu



BĄDŹ NA BIEŻĄCO


OGŁOSZENIA

Ilość aktualnych ofert: 10732
Ilość aktualnych ofert: 488070

POLECANE OFERTY

SZUKAJ OBIEKTÓW KONFERENCYJNYCH

Wyszukiwanie zaawansowane

Drogi Użytkowniku!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych możemy przetwarzać Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. O celach tego przetwarzania zostaniesz odrębnie poinformowany w celu uzyskania na to Twojej zgody. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane dodatkowo jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.