Reklama
Partner portalu

DlaHandlu.pl – wiadomości handlowe, FMCG, ecommerce, franczyza, sieci handlowe

Raport: Kupujący online to osoby młodsze, z wyższym wykształceniem

Już 73 proc. internautów robi zakupy online. Tak wynika z tegorocznego raportu „E-commerce w Polsce. Gemius dla e-Commerce Polska”, a wynik ten jest lepszy od poprzedniej fali badania aż o 11 p.p. Znaczenie może mieć tu okres pandemii i obostrzeń w życiu gospodarczym i społecznym. Dziś kupujący online to - w porównaniu z niekupującymi - nieco częściej osoby młodsze, z wyższym wykształceniem oraz dobrze oceniające sytuację finansową swojego gospodarstwa domowego.
Reklama

Niekupujący online stanowią 27% ogółu badanych. Jako przyczynę takiego stanu rzeczy najczęściej wskazują oni potrzebę fizycznego kontaktu z produktem przez zakupem – tę odpowiedź wybrało aż 43% respondentów w grupie niekupujących. Jak wynika z raportu, czynniki które mogłyby skłonić ich do e-zakupów w przyszłości wiążą się przede wszystkim z kwestiami finansowymi: respondenci wskazywali w tym kontekście na niższe ceny produktów i dostawy czy bezpieczniejsze formy płatności

Już jedna trzecia kupujących online korzysta z zagranicznych serwisów e-commerce. W porównaniu z rokiem ubiegłym wartość ta wzrosła o 4 p.p. (30% vs 26%). Odsetek internautów kupujących na polskich stronach wyniósł w tegorocznym pomiarze 72% (60% w 2019 roku).

Najpopularniejszym urządzeniem wykorzystywanym w procesie zakupów online jest laptop (80% wskazań), na dalszych miejscach zestawienia plasują się telefon/smartfon (69%) oraz komputer stacjonarny (50%). Co ciekawe, najczęściej wskazywanym typem urządzenia w najmłodszej grupie respondentów jest telefon – wskazało go aż 92% badanych w wieku 15-24 lat.

Reklama

Lista tagów

Zobacz komentarze (0)

Proszę podać imię
Proszę wpisać treść komentarza
Dodając komentarz, oświadczasz, że akceptujesz regulamin forum