Reklama
Partner portalu

DlaHandlu.pl – wiadomości handlowe, FMCG, ecommerce, franczyza, sieci handlowe

Reklama

Raport: Najbardziej nieekologiczne praktyki e-sklepów to folia do pakowania

Aż 93% firm, które deklarują prowadzenie biznesu w sposób odpowiedzialny przyznaje, że firma odnosi z tego korzyści. Przede wszystkim są to te wizerunkowe (69%), ale e-biznes pozytywny wpływ CSR dostrzega także w obszarze ekonomicznym (63%), środowiskowym (59%), dla pracowników (53%) i otoczenia społecznego (43%).
Reklama

Jak wynika z raportu Izby Gospodarki Elektronicznej „Odpowiedzialny e-commerce", pierwszego w Polsce badania dotyczącego CSR i etyki w e-biznesie:
- 71% Polaków kupujących w sieci deklaruje, że odnotowuje fakt czy przesyłka jaką otrzymują jest zapakowana w sposób ekologiczny.
- Trzech na czterech e-konsumentów twierdzi, że zaangażowanie e-firmy w działania CSR wpływa pozytywnie na jej wizerunek.
- Zdaniem 48% osób kupujących przez Internet, korzystnie na wizerunek wpływa informacja czy dany e-sklep sprzedaje produkty certyfikowane.
49% osób przychylniej patrzy na marki udostępniające i biorące udział w raportach społecznych.
- E-konsumenci cenią sobie dokładne informacje w zakresie polityki zwrotów (52%) i procesu reklamacji (50%).
- Niezmiennie 55% kupujących kieruje się ceną wybierając sklep internetowy.

Wszędzie folia

Za najbardziej nieekologiczne praktyki e-sklepów konsumenci uznają używanie folii do pakowania przesyłek (22%), a także pakowanie produktów spożywczych w woreczki foliowe i reklamówki (20%). Praktyki te uznawane są przez e-konsumentów również za najbardziej uciążliwe (odpowiednio 25% i 27%).

Jak wybierać e-sklep?

E-konsumenci coraz częściej zwracają uwagę na politykę zwrotów e-sklepu (52%), a także na to, jak wygląda proces reklamacji (50%) zanim dokonają zakupu w danym sklepie internetowym. Aż 55% zwraca również uwagę, czy sprzedawca jest firmą odpowiedzialną, działającą zgodnie ze zrównoważonym rozwojem, a dla 74% e-konsumentów aktywne działanie w zakresie odpowiedzialnego biznesu pozytywnie wpływa na wizerunek e-biznesu.

 Ekologia to „must be”?

71% e-konsumentów deklaruje, że zwraca uwagę na to czy dostarczona przesyłka jest zapakowana w sposób ekologiczny, a prawie połowa (49%) dopłaciłaby za takie rozwiązanie. 68% kupujących w sieci byłoby w stanie poczekać dłużej na przesyłkę, żeby dostać wszystkie zamówione produkty w jednej dostawie. Aż 67% kupujących online jest przekonana, że zwrot towarów zakupionych przez Internet niesie za sobą negatywny wpływ dla środowiska naturalnego.

Polski rynek e-commerce oceniany bardziej pozytywnie

Odpowiedzialność społeczna polskiego rynku e-commerce została oceniona na 3,89 (w skali 1-6). Aż 68% badanych uważa, że polski rynek e-commerce jest bardziej odpowiedzialny społecznie niż rynek międzykontynentalny. 60% konsumentów uważa, że zagraniczne e-sklepy nie działają aktywniej w zakresie odpowiedzialnego e-commerce.

Całość raportu dostępna tutaj.

 

Reklama

Lista tagów

Zobacz komentarze (1)

Proszę podać imię
Proszę wpisać treść komentarza
Dodając komentarz, oświadczasz, że akceptujesz regulamin forum

Drogi Użytkowniku!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych możemy przetwarzać Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane dodatkowo jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do odwołania zgody oraz prawo sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl. Wycofanie zgody nie wpływa na zgodność z prawem przetwarzania dokonanego przed jej wycofaniem.

W dowolnym czasie możesz określić warunki przechowywania i dostępu do plików cookies w ustawieniach przeglądarki internetowej.

Jeśli zgadzasz się na wykorzystanie technologii plików cookies wystarczy kliknąć poniższy przycisk „Przejdź do serwisu”.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.