Raport: Polski rynek e-commerce w dobie COVID-19 okiem menedżerów i dyrektorów e-sklepów

Autor: dlahandlu.pl 15 kwietnia 2020 10:22

Raport: Polski rynek e-commerce w dobie COVID-19 okiem menedżerów i dyrektorów e-sklepów Digital stał się strategicznym kanałem w 60 proc. badanych przedsiębiorstw, fot. materiały prasowe

Digital Experts Club, organizacja zrzeszająca ponad 90 menedżerów i dyrektorów wydała raport w którym wskazuje, że sytuacja zamknięcia sklepów stacjonarnych i przeniesienie uwagi do internetu (66 proc. menedżerów obserwuje przepływ klientów offline to online) spowodowało, że digital stał się strategicznym kanałem w 60 proc. badanych przedsiębiorstw.

Rynek w dobie kryzysu wydaje się być bardzo spolaryzowany: 49% sklepów notuje wzrosty sprzedaży równolegle z 43% biznesów notujących spadki. Jednocześnie ponad połowa menedżerów prognozuje spadki w kolejnych miesiącach.

Pomimo zróżnicowanych wyników sprzedaży wydaje się, że jeden element pozostaje spójny wśród prawie wszystkich biznesów: chęć inwestowania w obszar digital w organizacji. Marta Perwenis (Head of e-Commerce, Play), jeden z ekspertów Digital Experts Club komentuje: - Obecna sytuacja sprawiła, iż wiele organizacji zdało sobie sprawę, że dotychczasowy brak inwestycji w kanał Digital był zbyt konserwatywnym i nieodpowiednim kierunkiem rozwoju biznesu. [...] W obecnym tempie zmian nie możemy pozwolić sobie na takie podejście. 

Najważniejszymi działaniami podejmowanymi przez menedżerów stało się zwiększenie aktywności marketingowej online, reorganizacja logistyki oraz rewizja zbędnych kosztów. Eksperci Digital nie planują jednak ograniczać kosztów związanych z bezpośrednimi inwestycjami w rozwój sprzedaży kanału internetowego takimi jak performance marketing czy platformy e-commerce.

Tylko 13% menedżerów Digital planuje zredukować swoje zespoły, jednocześnie 23% deklaruje ich rozbudowę. Jednak najbliższe trzy miesiące rysują czarny scenariusz dla rynku handlu internetowego - wzrosty prognozuje jedynie 36% menedżerów. 

- Pomimo czasu i miejsca, w którym jesteśmy jako biznes i wszystkich trudności, z którymi musimy się zmierzyć w codziennej walce o przetrwanie, musimy być świadomi, że nadszedł czas zmiany. To dziś tworzą się prawdziwi zwycięzcy jutra - komentują w raporcie założyciele Digital Experts Club, Tomasz Lis i Mikołaj Zygmański. 

Podobał się artykuł? Podziel się!

WYBRANE DLA CIEBIE






BĄDŹ NA BIEŻĄCO


OGŁOSZENIA

Ilość aktualnych ofert: 6213
Ilość aktualnych ofert: 397 692

SZUKAJ OBIEKTÓW KONFERENCYJNYCH

Wyszukiwanie zaawansowane
  • Max

    19,99

  • Śr

    18,15

  • Min

    16,99

ProduktySklepyRegiony


Drogi Użytkowniku!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych możemy przetwarzać Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. O celach tego przetwarzania zostaniesz odrębnie poinformowany w celu uzyskania na to Twojej zgody. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane dodatkowo jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.