Reklama
Partner portalu

DlaHandlu.pl – wiadomości handlowe, FMCG, ecommerce, franczyza, sieci handlowe

Reklama

Re-commerce to pozytywny trend, ale czy biznes to wykorzysta?

- Re-commerce to jeden z najlepszych trendów, jakie mogły się przydarzyć naszej planecie, bo powinniśmy bardziej szanować surowce naturalne i starać się naprawiać produkty zamiast je bezmyślnie wyrzucać. W krajach skandynawskich widać regulacje zachęcające do takich zachowań, jak np. obniżenie podatku za naprawy - mówi Krzysztof NowickiCEO & Founder Live.Market.
Reklama

- Wielu gigantów modowych korzysta z popularności mody second-hand, jednak mam wrażenie, że czasami jest w tym więcej greenwashingu czy wyrachowanej kalkulacji niż prawdziwej troski o planetę. Spodziewam się niestety, że re-commerce nie będzie mieć pozytywnego wpływu na kraje trzeciego świata, gdzie branża fast-fashion produkuje gros swoich kolekcji. Amerykańskie koncerny prawdopodobnie wrócą z produkcją na swoje terytorium bardziej z powodów politycznych oraz troski o własnych obywateli, którzy jako społeczeństwo ubożeją.  Produkcja fast-fashion podlegała niestety anglosaskiemu dyktatowi ciągłego wzrostu i bezwzględnego Excela. Chciałbym się mylić, ale CSR ma raczej nadal znikome wrażenie w strategii korporacyjnej i jeśli efektywniej jest palić, ciąć czy odsyłać towary do Afryki na wysypiska, to takie decyzje podejmą zarządy tych firm - uważa nasz rozmówca.

Reklama

Lista tagów

Zobacz komentarze (0)

Proszę podać imię
Proszę wpisać treść komentarza
Dodając komentarz, oświadczasz, że akceptujesz regulamin forum

Drogi Użytkowniku!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych możemy przetwarzać Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane dodatkowo jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do odwołania zgody oraz prawo sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl. Wycofanie zgody nie wpływa na zgodność z prawem przetwarzania dokonanego przed jej wycofaniem.

W dowolnym czasie możesz określić warunki przechowywania i dostępu do plików cookies w ustawieniach przeglądarki internetowej.

Jeśli zgadzasz się na wykorzystanie technologii plików cookies wystarczy kliknąć poniższy przycisk „Przejdź do serwisu”.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.