Rohlik ma 220 mln euro na rozwój i ekspansję

Rohlik wykorzysta nowy kapitał na automatyzację swoich centrów dystrybucyjnych i zakup pojazdów elektrycznych. Nową rundę kapitałową poprowadziła Sofina, która inwestuje również w takich graczy q-commerce, jak Gorillas i Veepee. Obecni inwestorzy, Index Ventures i założyciel Tomáš Čupr, również zapewnili nowe środki. W sumie czeski supermarket internetowy zebrał już ponad pół mld euro.
Rohlik chce się rozwijać
Ambitny detalista chce dalej rozwijać się na istniejących rynkach. Dziś supermarket internetowy działa pod różnymi nazwami w głównych miastach europejskich, takich jak Praga (rohlik.cz), Budapeszt (kifli.hu), Wiedeń (gurkerl.at), Monachium i Frankfurt (knuspr.de). Usługa zostanie wkrótce uruchomiona również w Hamburgu oraz (jako Sezamo) w Bukareszcie, Madrycie i Mediolanie. Firma obsługuje już milion klientów.
Rohlik na drodze do zysku
Model biznesowy Grupy Rohlik jest w połowie drogi między usługą szybkiej dostawy a tradycyjnym supermarketem internetowym. Sklep internetowy oferuje klientom pełną gamę około 17 tys. produktów: znanych marek, marek własnych i świeżych produktów kupowanych od lokalnych rolników. Artykuły spożywcze są dostarczane do domu w ciągu dwóch godzin.
W ubiegłym roku sprzedaż Rohlik wyniosła 490 milionów euro, co oznacza wzrost o 53%. Przeciętny koszyk zakupów wyniósł ponad 85 euro.