PARTNERZY PORTALU

"Rozmowa” z e-sklepem zwiększa sprzedaż. Opti-channel nowym trendem w e-commerce

Autor: dlahandlu.pl 3 października 2018 12:43

"Rozmowa” z e-sklepem zwiększa sprzedaż. Opti-channel nowym trendem w e-commerce Fot. Shutterstock.com

Conversational Commerce jest terminem dopiero przebijającym się do świata e-sprzedaży, jednak już dzisiaj istnieją dowody na rzeczywisty wpływ tego modelu interakcji z klientem na uzyskiwane wyniki. Wszystko dlatego, iż konsumenci coraz częściej domagają się możliwości obsługi za pośrednictwem systemów konwersacyjnych dostępnych w urządzeniach codziennego użytku.

Eksperyment, który postanowiła przeprowadzić firma Octane AI dowodzi, że umożliwienie klientom kontaktu z obsługą klienta oraz inicjowania procesów sprzedażowych przy pomocy technik konwersacyjnych, w znacznym stopniu wpływa zarówno na wzrost wolumenu sprzedaży, jak również możliwość nawiązania relacji ze znacznie większą liczbą klientów niż dotychczas.

Matt Schlicht, CEO Octane AI opisał skutki przeprowadzonego eksperymentu, w którym udział wzięło 25 e-sklepów wykorzystujących platformę Shopify i osiągających miesięczny przychód na poziomie od 10 tysięcy do miliona dolarów. Jego założeniem było wyposażenie platform e-commerce w narzędzia konwersacyjne, tj. umożliwiające natychmiastowe nawiązanie kontaktu z konkretnym sklepem za pomocą kliknięcia, bądź w przypadku smartfonów, dotknięcia ikonki aktywującej silnik konwersacyjny korzystający z popularnego Messengera. Wirtualny asystent, zasilany przez sztuczną inteligencję oraz uczenie maszynowe, był w stanie udzielać odpowiedzi nawet na skomplikowane i rozbudowane pytania dotyczące m.in. produktów i usług oferowanych przez dany sklep, lokalizacji fizycznych oddziałów, promocji dnia czy warunków dostawy.

– Przede wszystkim, system wnosił wartość dodaną w postaci dynamicznej komunikacji dwukierunkowej, której biorące udział w eksperymencie e-sklepy dotąd nie obsługiwały. Interakcje ograniczone były do komunikacji mailowej, bądź telefonicznej, które z racji na oczywiste ograniczenia nie funkcjonowały w trybie 24/7 . Ponadto, inteligentne narzędzia konwersacyjne nie tylko udzielały odpowiedzi na zadane pytania, ale uczyły się i „poznawały” swoich rozmówców, budując niejako pewną relację, do której odwoływały się przy kolejnych rozmowach z tymi samymi klientami – tłumaczy Maciej Stanusch ze Stanusch Technologies.

Okazało się, że ten model komunikacji z osobami zainteresowanymi ofertą e-sklepów pozwolił na nawiązanie interakcji, zależnie od firmy, z nawet pięciokrotnie większą liczbą klientów w stosunku do komunikacji obsługiwanej tradycyjnie, czyli poprzez mail, bądź połączenia telefoniczne. Ale to tylko jedna z osiągniętych korzyści. Kolejna była zdecydowanie bardziej zaskakująca – tylko w ciągu czterech miesięcy trwania eksperymentu, wszystkie uczestniczące w nim platformy e-commerce powiększyły swoje przychody łącznie o ponad 750 tysięcy dolarów, czyli nieco ponad 2,7 miliona złotych. Skala przyrostu wartości sprzedaży wahała się od 7 do 25%, konwersje wzrosły dwu – trzykrotnie, a liczba produktów sprzedanych tylko za pośrednictwem rozmowy z wirtualnym asystentem wyniosła ponad 15 tysięcy.

Przedstawiony eksperyment firmy Octane AI nakreśla jednocześnie kierunek, w którym w najbliższej przyszłości podążać będzie branża e-commerce, mianowicie opti-channel.
– Po multi-kanałowości (multichannel) oraz wszech-kanałowości (omnichannel) nadchodzi czas na kolejny etap rozwoju obsługi klienta, określany jako opti-channel. Jego założeniem nie jest już udostępnianie klientom jak największej liczby kanałów interakcji i zapewnienie możliwe najszybszej obsługi każdego z nich. Chodzi tutaj o rozpoznanie optymalnego, indywidualnie preferowanego przez konkretnego konsumenta kanału, na podstawie analizy jego ścieżek zakupowych i skupienie się na zapewnieniu mu najlepszych doświadczeń w formie interakcji, którą najbardziej sobie upodobał – dodaje Maciej Stanusch ze Stanusch Technologies.

Podobał się artykuł? Podziel się!






BĄDŹ NA BIEŻĄCO


OGŁOSZENIA

Ilość aktualnych ofert: 11204
Ilość aktualnych ofert: 488070

POLECANE OFERTY

SZUKAJ OBIEKTÓW KONFERENCYJNYCH

Wyszukiwanie zaawansowane
  • Max

    10,99

  • Śr

    7,64

  • Min

    6,49

ProduktySklepyRegiony


Drogi Użytkowniku!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych możemy przetwarzać Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. O celach tego przetwarzania zostaniesz odrębnie poinformowany w celu uzyskania na to Twojej zgody. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane dodatkowo jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.