Rusza nowa platforma e-commerce. Będzie można tu sprzedać używane meble

- Według badań CBOS z 2021 roku najczęściej sprzedawane lub oddawane rzeczy używane to odzież i obuwie, ale tuż za nimi znajdują się meble oraz elementy wyposażenia i wystroju wnętrz, a następnie sprzęt AGD i RTV.
- To sygnał, że idea gospodarki cyrkularnej nie jest nam obca i szansa dla firm, które oferują przedmioty z drugiej ręki.
- Dla przedsiębiorców: producentów i sprzedawców wyposażenia wnętrz nasza platforma będzie dodatkowym kanałem dotarcia do klientów indywidualnych wraz z pierwszą w Polsce zorganizowaną przesyłką gabarytową w systemie kurierskim — mówi Marta Szataniak, CEO startupu JJM Development, który stworzył portal Vilandy. - To miejsce do działania dla firm, które obawiają się rosnących cen kosztów sprzedaży stacjonarnej, które chcą pozbyć się zapasów magazynowych i produktów pochodzących ze zwrotów, ekspozycji czy nadwyżki produkcyjnej.
Czym wyróżnia się oferta platformy Vilandy?
To platforma specjalistyczna, skupiająca kupujących i sprzedających z branży Home&Garden. Sprzedawca trafia w potrzeby potencjalnych odbiorców.
Kreator ofert ułatwia i przyspiesza sprzedaż: formularz uzupełnia się automatycznie w 40 procentach. Wystarczy podać nazwę przedmiotu, zweryfikować wymiary, opisać jego stan, by pojawiła się oferta. Użytkownik biznesowy ma swój firmowy profil z dostępem do historii transakcji, który ułatwia zarządzanie sprzedażą. Może między innymi prowadzić negocjacje z klientami i wystawiać rachunki.
Vilandy oferuje program partnerski — bezpłatny przez pierwsze miesiące trwania współpracy. To czas, kiedy przedsiębiorca może rozwijać ten kanał sprzedaży, znajdować kolejnych klientów i przyjrzeć się zasadom działania platformy. Platforma zapewnia bezpieczne płatności oraz ochronę danych osobowych użytkowników.
Przedsiębiorca może wysyłać swoje produkty, także wielkogabarytowe, na koszt kupującego.
Vilandy oferuje wsparcie w postaci aktywnego Help Vilandy. Doświadczony zespół udziela wskazówek, rad, rozstrzyga ewentualne spory pomiędzy sprzedawcą a klientem.
Jak Vilandy przyciągnie klientów?
Vilandy zamierza przyciągnąć klientów wykorzystaniem różnorodnych kanałów służących reklamie i działaniom marketingowym; wyszukiwarką produktów; możliwością negocjacji ceny podczas zakupu produktów; bezpiecznymi płatnościami, także odłożonymi w czasie, dzięki systemowi Klarna.
Platforma zaproponuje także usługę dostawy produktów, także wielkogabarytowych pod wskazany adres na terenie Polski i niezależnie od odległości, jaka dzieli sprzedawcę od klienta.
Vilandy rusza z kampanią
Platforma działa od kilku tygodni, w App Store i Google Play dostępna jest także aplikacja. Teraz o Vilandy będzie głośno, bo startuje kampania reklamowa.
W spocie Vilandy bohaterowie są bardzo różni: matka z dzieckiem, pani w wieku 50+, mężczyzna, który zajmuje się odnawianiem mebli, studentka, która szuka oszczędności. Tematem przewodnim jest zakup przez Internet używanego fotela “uszaka”, czyli popularnego, a jednocześnie dużego mebla. Kampania promocyjna Vilandy ma zasięg ogólnokrajowy. Działania reklamowe są wielowymiarowe, a ich celem jest dotarcie do jak największego grona potencjalnych użytkowników: zarówno sprzedawców, jak i kupujących.
- Spoty promujące portal pojawiły się we wszystkich programach telewizji naziemnej, w branżowych kanałach i programach o tematyce Home&Decor, a emisje billboardu sponsorskiego można zobaczyć w TVP i w TVN - mówi Marta Szataniak, CEO startupu JJM Development, który stworzył portal Vilandy. - Nasza kampania promocyjna ma zasięg ogólnokrajowy, a jej celem jest dotarcie do sprzedawców i kupujących.