Rusza projekt lodówkomatów InPostu. Czy zrewolucjonizuje rynek e-grocery?

InPost w najbliższych miesiącach rozpocznie dostarczanie zakupów do tzw. lodówkomatów – maszyn do odbioru zakupów produktów wymagających przechowywania w niskiej temperaturze. Pilotażowy projekt właśnie rusza i potrwa do końca roku. Zdaniem prezesa InPostu Rafała Brzoski, tego typu maszyny paczkowe mogą przyczynić się do szybkiego wzrostu sprzedaży żywności przez internet.
Firma mówiła już od jakiegoś czasu o pomyśle na nowy rodzaj paczkomatów – lodówkomaty. - Projekt właśnie rusza w Warszawie i Krakowie. Rozlokowujemy pierwsze 50 maszyn w ramach pilotażu. Jest to bardzo trudny projekt, ale traktowany przez nas przyszłościowo. Wchodzimy w ten segment, bo patrzymy, gdzie będzie rynek za 5-10 lat a nie gdzie jest dzisiaj – mówi Rafał Brzoska w rozmowie z serwisem dlahandlu.pl.
- Obecnie handel świeżymi produktami spożywczymi w internecie praktycznie nie istnieje. Mam jednak przekonanie, że jeżeli rozwiąże się problem dostawy, skutecznie i tanio, to będziemy mieli do czynienia z gwałtownym wzrostem tego rynku, na wzór kuli śniegowej, jaki miał miejsce w przypadku paczkomatów - dodaje.
Jak tłumaczy Rafał Brzoska, pierwsze lodówkomaty zostaną uruchomione w ciągu najbliższych kilku miesięcy. - Mamy grono pierwszych 100 klientów – sprzedawców, którzy chcą w tym pilotażu brać udział. Pilotaż chcemy zamknąć na koniec roku, podsumować go, zobaczyć jak się rozwijał, jakie były problemy. Wtedy będziemy podejmować decyzję, wspólnie z naszym inwestorem, funduszem Advent, o kolejnych inwestycjach w ten segment - tłumaczy.
Na rynku działa już firma Coolomat, która ma około 30 maszyn paczkowych-chłodni. Maszyny składają się z co najmniej 35 skrytek, z których 21 umożliwia przechowywanie produktów w temperaturze regulowanej do -20 stopni C. Pojedyńczy moduł składa z się z 7 skrytek, cooomaty zarządzane są centralnie a dostawcy komunikują się z systemem poprzez dedykowane API.
Przeczytaj także:
Zdaniem Rafała Brzoski, InPost przygląda się temu projektowi i uważa, że może stawić czoła konkurencji.
- Jest to projekt, który obserwujemy od wielu miesięcy. Jak już wspomniałem, nie komentujemy działań konkurencji. Nasza przewaga polega na tym, że mamy już 20 tys. partnerów - sklepów internetowych, które korzystają z naszych usług i nietrudno będzie nam powiększyć tę bazę o kolejne sklepy, które mają też produkty świeże – podsumowuje Rafał Brzoska.
Przypomnijmy, że z danych Gemiusa wynika, iżPolska jest jednym z najszybciej rosnących rynków e-commerce w całej Europie - w ubiegłym roku już 54 proc. polskich internautów robiło zakupy online (w porównaniu do 50 proc. w 2016 roku). Polacy – niezmiennie od kilku lat – najchętniej kupują przez internet odzież, dodatki, obuwie i akcesoria. Równie dużą popularnością cieszą się książki, płyty i filmy oraz sprzęt AGD/RTV. Szybko rośnie też segment home & garden, czyli akcesoria i dodatki do domu, a nawet meble.
Z raportu Gemiusa wynika także, że w ubiegłym roku 22 proc. polskich konsumentów kupowało w sieci produkty spożywcze, a 27 proc. planuje takie zakupy w przyszłości. Zbliżone dane pokazuje również tegoroczny raport Mobile Institue dla Frisco.pl („E-grocery w Polsce – zakupy spożywcze online”), z którego wynika, że regularne zakupy spożywcze w sieci robi 16 proc. konsumentów, jako główną zaletę wskazując oszczędność czasu i pieniędzy. Potencjał rozwoju handlu żywnością online jest ogromny.


Materiał chroniony prawem autorskim - zasady przedruków określa regulamin.
-
Jawik 2018-07-26 15:42:25
Grunt to podążać za potrzebami klienta. Brzoska ma dobrego nosa. Takie lodówkomaty mogą okazać się całkiem przydatne.
-
Ugluk 2018-07-18 15:24:45
WOW, spoko pomysł, chciałbym to zobaczyć!
-
Opola 2018-07-09 13:25:39
Tylko się czyta ostatio o Brzosce. Jakiś wysyp pomysłów. Bardzo dobrze, niech się coś ruszy w handlu i w nowych sposobach dystrybucji
- 20:15 Rząd Francji sprzeciwia się przejęciu Carrefoura przez kanadyjski koncern...
- 17:51 Premier: Jeśli nie obronimy się przed trzecią falą pandemii, ryzykujemy...
- 16:39 Żabka wydała ponad 2 mln zdrapek
- 15:00 Analitycy: Popyt na materiały remontowo-budowlane utrzyma się
- 14:47 Nowy prezes spółdzielni Cukry Nyskie
- 10:10 Miraculum: jesteśmy w drogeriach, nie lekceważymy dyskontów
- 09:52 Semeniuk: Tarcza branżowa zostanie rozszerzona m.in. o obiekty turystyczne
- 09:50 W niedzielę sklepy zamknięte
-
MS przygotowuje regulacje rynku franczyzy
-
Tesco Polska wygrywa w sądzie spór o tytuł prawny do centrum handlowego
-
Plastikowa rewolucja w sieciach: kula u nogi czy szansa na poprawę wizerunku?
-
Związkowcy rozmawiają z prezydentem. Chcą szczepionek dla pracowników handlu...
-
W Szwecji transakcje gotówkowe stanowią tylko 1 proc. Polska pójdzie tą drogą?
-
Stava nawiązuje współpracę z Pointapack i inwestuje w rozbudowę oferty dla...
- 1 Ekspert: Celem podatku handlowego jest wyrównywanie szans mniejszych firm
- 2 Dino zmierzy się z kryzysem wizerunkowym?
- 3 UOKiK wszczął postępowania wobec Kauflandu, Eurocashu i Intermarche
- 4 Ekspedientka Dino w maseczce z antyrządowym hasłem
- 5 Wiceprezes CH Blue City: Tak źle jeszcze nie było. Galerie potrzebują pilnego...
- 6 Właściciel zakładów mięsnych Henryk K. ujęty w Argentynie
-
Szymon Piduch odchodzi z rady nadzorczej Dino
-
Rusza rejestracja na EEC Trends!
-
2020 rok w handlu: Branża będzie odrabiała straty przez kilka lat
BĄDŹ NA BIEŻĄCO
OGŁOSZENIA
PRACA W HANDLU
TYP OFERT »POLECANE OFERTY
SZUKAJ OBIEKTÓW KONFERENCYJNYCH
Drogi Użytkowniku!
W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych możemy przetwarzać Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. O celach tego przetwarzania zostaniesz odrębnie poinformowany w celu uzyskania na to Twojej zgody. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane dodatkowo jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).
Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.
Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).
Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.
Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.
Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.