PARTNER PORTALU
  • Partner portalu: EY

Rozwój dostaw do punktu spowalniają jedynie czynniki technologiczne

Autor: dlahandlu.pl 4 sierpnia 2020 11:10

Rozwój dostaw do punktu spowalniają jedynie czynniki technologiczne Z usługi przesyłki do punktu korzysta ponad 60 proc. kupujących przez internet. Fot. Shutterstock

Z raportu Gemiusa pt. „E-commerce w Polsce 2020”, po raz pierwszy w historii tego badania, dostawa przesyłki do punktu wskazywana była częściej niż dostawa kurierem bezpośrednio do pracy lub do domu. Zdaniem Wojciecha Klibera, wiceprezesa Sendit.pl, umacnianie się dostaw do punktów w obszarze e-commerce będzie nadal trwało. - Jedynym czynnikiem spowalniającym wzrost udziału dostaw do punktu są wyzwania technologiczne, leżące po stronie e-sklepów w obszarach rozwiązań IT dla koszyków sklepowych – mówi.

Według raportu Gemiusa, na który powołuje się Sendit.pl, z przesyłki kurierskiej „do drzwi” korzystało 55% użytkowników, a z przesyłki do punktu ponad 60% użytkowników. Do samych maszyn paczkowych zamawia 61% respondentów, a grupę tę powiększają osoby korzystające z punktów detalicznych (jak np. placówki Poczty Polskiej, sieci partnerskie, w tym Żabka, Orlen, Ruch, Kolporter i inne).

- 68% użytkowników wskazuje, że dostępność dostawy do maszyn paczkowych jest dla nich czynnikiem motywującym do zrobienia zakupów, a 39% badanych wskazało na możliwość dostawy do sieci partnerskich. Podobne tendencje obserwujemy w ramach serwisu OLX.pl, gdzie oferowane za naszym pośrednictwem dostawy do punktów odbioru Poczty Polskiej i InPostu bardzo dynamicznie przyrastają z tygodnia na tydzień. Jedynym czynnikiem spowalniającym wzrost udziału dostaw do punktu są wyzwania technologiczne, leżące po stronie e-sklepów w obszarach rozwiązań IT dla koszyków sklepowych – mówi Wojciech Kliber.

- Biorąc pod uwagę średnią terminowość dostaw, a więc uwzględniając przesyłki międzynarodowe, paletowe oraz inne dostarczane w terminie późniejszym niż „na następny dzień”, w kwietniu 2020 roku przesyłka wędrowała od rąk nadawcy do rąk odbiorcy przez średnio 1,78 dnia, gdzie ta sama podróż w kwietniu 2019 trwała 1,83 doby – dodaje Wojciech Kliber.

Według badania Gemius, obecnie zakupy online robi aż 73% konsumentów (w porównaniu do 2019 roku liczba ta wzrosła o 11 punktów procentowych), a głównymi czynnikami wpływającymi na ich atrakcyjność są m.in. dostępność produktów 24/7, bogata oferta e-sklepów, dogodny i elastyczny proces płatności oraz szeroko rozumiana wygoda.

Polski e-commerce rośnie w tempie 18% rocznie i należy do najszybciej rozwijających się w Europie. W ciągu najbliższych kilku lat jego wartość może wynieść nawet 80 mld zł. Głównymi czynnikami motywującymi do zakupów online są niezmiennie całodobowa dostępność (82%), wygoda rozumiana jako możliwość zrobienia zakupów bez konieczności odwiedzenia sklepu stacjonarnego (78%) oraz nieograniczony czas na wybór pożądanego produktu (72%).

Podobał się artykuł? Podziel się!

  • Sendit - radzę unikać 2020-08-16 12:12:42

    Sendit - niezorganizowana Organizacja: przedstawię przykład:

    1. Zleciłem wysłanie przesyłki - 1 koperty z ważnym dokumentem - na stronie Sendit

    2. Opłaciłem przesyłkę - płatność online ok. 16 zł

    3. Po jakimś czasie Przesyłka wróciła - bez żadnego komentarza

    4. Dostałem Frę na kolejne 16 zł - jako obsługa zwrotu

    5. Poprosiłem o dokumentację historii doręczenia - przesłali mi i z niej wynika, że była TYLKO 1 próba doręczenia - około 8 rano - może recepcja Innogy zaczyna od 9:00? Nie ważne - Sendit powinien ponowić próbę dostarczenia.

    6. Odmówiłem zapłaty kosztów zwrotu, a Sendit przekazał windykację owych 16 zł firmie windykacyjnej

    7. Podsumowując: Sendit nie zrealizował opłaconej usługi i zamiast zwrócić nienależnie pobraną opłatę, domaga się zapłaty za realizację zwrotu koperty.

    8. Czekam zatem na sprawę w Sądzie lub wizytę panów windykatorów - po owe 16 zł :)

ZOBACZ WSZYSTKIE (1)

WYBRANE DLA CIEBIE






BĄDŹ NA BIEŻĄCO


OGŁOSZENIA

Ilość aktualnych ofert: 6524
Ilość aktualnych ofert: 397 692

SZUKAJ OBIEKTÓW KONFERENCYJNYCH

Wyszukiwanie zaawansowane
  • Max

    19,99

  • Śr

    18,15

  • Min

    16,99

ProduktySklepyRegiony


Drogi Użytkowniku!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych możemy przetwarzać Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. O celach tego przetwarzania zostaniesz odrębnie poinformowany w celu uzyskania na to Twojej zgody. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane dodatkowo jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.